Anonym1Ha skrev 2021-06-02 19:40:07 följande:
Och jag känner också för att skriva av mig.
Var också på mitt första äggplock idag, 6st ägg fick de ut. Var ju en lång behandling för mig så är på dag 22 idag.. glad för äggen!
Vid äggplocket när läkaren kollade livmoderslemhinnan såg hon att det samlats vätska i den annars tjocka, fina slemhinnan. Har varit på otaliga VUL och bara hört att det sett bra ut förutom när de hittade en polyp som tagits bort för länge sedan. Om vätska finns kvar när det är dags för återföring blir det inget denna månaden. Någon som varit med om något liknande? Jag som hoppades på liiiite flyt <3
Läkaren rynkade pannan och förstod inte alls var denna vätskan kommit ifrån.. så blir några dagar att vänta tills man vet om äggen blir befruktade och om vätskan försvunnit..
Som jag har läst och förstått så är det relativt vanligt med vätska i livmodern efter en stimulering, konstigt att din läkare inte hade sett det förut. Det brukar då försvinna efter ett tag.
Jag hade vätska i livmodern i en FET-cykel i mars, det är däremot ovanligt och inte bra, så återföringen blev inte av. I följande menscykler hade vätskan försvunnit igen.
Jag hoppas att vätskan försvinner snabbt så du hinner göra återföringen nu, annars är det bara att frysa embryot och återföra i nästa menscykel. Lycka till!