ace86 skrev 2021-03-06 09:52:14 följande:
Tack snälla du! Om två veckor är det VUL, kan inte tänka på så mycket annat just nu så nu är det första gången jag upplever att dagarna och veckorna går ok otroligt långsamt, samt jag känner mig sårbar på en helt ny nivå. Lite läskigt faktiskt!
Men jag försöker fortsatt tänka positivt, och stillat min oro med några fler grav.tester som hittills har stärks (och ökat med en vecka i vecko-indikator testerna) så mitt fokus ska ligga där så mycket som möjligt. Försöker hitta sympton och det enda är väl att jag sover 1-2 timmar mer på nätterna, men kan vara en effekt av lutinus?
Håller hårt om tummarna för morgondagens test, skickar hopp tankar och styrka!!
En nyfiken fråga - hur vet man att ovitrellen gått ur kroppen? Jag vågade ju aldrig testa mig innan testdag, så funderade aldrig kring ovitrelles effekter.
Å vad skönt att du har fått starkare tester och en ökning på veckoindikatorn, vad glad jag blir för din skull!! Och det låter helt klart som att sömnen är ett gott tecken. Lutinus ger nog inga sådana effekter, inte för mig iallafall. Jag förstår att det går sakta fram tills du ska på ultraljudet. Men snart är du där, och det kommer att gå bra! Har du fortfarande blödningar lite då och då som du hade i början?
Jag/vi har blivit lite smått maniska med testandet efter ett antal misslyckanden, det känns på något sätt skönare att vara lite förberedd. Ovitrellen (som innehåller LH-hormoner) sitter kvar i kroppen upp till 10 dagar, så den ger ett falskt plus på graviditetsstickan. Så vi får se om vi vågar testa imorgon eller om håller oss till tåls ett tag till för att säkerställa att det inte finns spår av sprutan kvar.
Hoppas att både du och jag är överlyckliga om 2 veckor <3