Vi som startar ivf behandling 2021
Förstår att det är tufft att inte träffa sin familj, men hoppas att ni nästa gång får komma med en fin nyhet :)
Jag har kört en hard core-kines-akupunktur vända en gång, då var det 7dagar på raken innan insättning. Den kör jag inte på den här gången, lite tufft -Haha. Men en annan som jag går till rekommenderar en gång i veckan (helst 3st cykler..) och sen en behandling samma dag som återförandet är. Efter det en paus om det tar sig, för att sedan börja igen någon vecka senare fram till v12. Lite olika bud beroende på vem man frågar.
Vid de två första behandlingarna fick vi ingen blastocyst alls, varken färsk eller fryst. Vid den tredje fick vi 3st. Hoppas på bra utfall den 4e gången också.
Hur såg utfallet ut för dig vid de 2 första behandlingarna? För visst har du gjort 3st sammanlagt?
Det lät på min akupunktör som att det viktigaste ändå var så tätt på återföringen som möjligt, både innan och efter så vet inte hur det ska hinnas med men det märker vi väl ...
Och då har vi lite samma historik, fick ingen blastis första försöket heller utan tillbaka en på dag 3 som inte tog sig. Andra försöket blev det 2 till frysen och en färsk tillbaka dör jag fick se mitt första plus i 3 dagar. På FET fick jag tillbaka båda från frysen och en blev bebis <3 har förstått att det är ovanligt att sätta tillbaka 2 blastisar i Sverige men här är de inte främmande för det..(eller i Prag tydligen)
Jag kommer nog inte göra ngn mer akupunktur under ruvandet sen (det kostar 1600kr per timme :/)
men funderar på att be min läkare om kortison som jag fick vid mitt FET där jag blev gravid.. tror de skulle gå med på det men hade inte tänkt experimentera lika mkt denna gången.. :/
Åh vad jag hoppas vi båda (alla!!) får flera till frysen nu, det tar bort en hel del stress och ger ju lite hopp istället!!!