Vi som startar ivf behandling 2021
Jag kom nyss hem från samtalet och från kontrollen.
De såg något i livmodern, så nu har jag fått en remiss till operation/hystoskopi som jag behöver göra innan jag kan fortsätta. Det känns bra att få en ordentlig koll samtidigt som jag är ledsen för att nästa försök drar ut ännu mer på tiden. Ville så gärna starta i april och hade redan planerat för det i kalendern.
De tycker att vi ska fortsätta med nya försök och att det fortfarande är en bra chans att det fungerar.
Jag tog ett nytt blodprov på kromosomfel, men sen finns det inget mer att ta.
Tänker du att du fortsätter på samma klinik?
jag blev så glad efter mitt samtal på kliniken idag för de kändes visst positiva till att vi kan lyckas och de var väldigt öppna med olika alternativ på hur vi kunde gå vidare, och detta relativt snabbt också! Fick prata med den läkaren jag har mest förtroende för där och jag kände att jag kunde ställa alla frågor jag hade.
Han tyckte det var bra att jag köpt på mig olika vitaminer etc för att förbättra äggkvaliten, det han hade sett störst skillnad på var DHEA så det rekommenderade han 25mg 3 ggr per dag, så nu har jag gjort ÄNNU en order med naturläkemedel, borde få guldkort där snart....
jag har inte fått göra ngt blodprov om kromosomfel men kanske gör det bara det om man inte har barn sedan tidigare.. bra att de i alla fall gav dig den möjligheten så man kan stryka det från listan sen. jag tror det kommer bli bra för dig efter din hystoskopi, jag läste lite om det där och brukar ju vara en grej man gör för att underlätta för embryot att fästa!