• Iväntanpåivf

Vi som startar ivf behandling 2021

Clemmentina skrev 2021-06-06 07:39:16 följande:

Nu är min mens här och högst troligt kommer nästa fet sammanfalla med midsommarhelgen då kliniken har stängt. :( Så trist! Funderar på att fråga om vi kan ta progynon den här gången istället (även om Letrozole ska vara bättre) så att vi får göra fet innan semestern. Denna väntan är olidlig! :(

Åh nej. :(

Jag som hoppades den skulle vänta till imorgon.

Skadar inte att fråga om det går.

Har de stängt hela midsommarhelgen eller bara midsommarafton?
  • Iväntanpåivf
    Truuly skrev 2021-06-06 10:37:32 följande:

Tack för alla gratulationer! Och grattis till er andra med så starka fina plus!

Jag är lite nojig och hoppet har sjunkit lite. Imorse sjönk min temp med ca 0,20 grader? och jag tog ett test imorse igen och det var lika ?svagt? som igår. Om inte liiiite svagare till o med. Med lägre temp och test som inte ökar kan inte vara bra :( usch vad detta är jobbigt! Att ständigt pendla mellan hopp och förtvivlan?

Känner igen nojjigheten.

Min temp varierar också en hel del men försöker tänka att det är värmen och helgen med olika mängd sömn osv.

Håller tummarna för dig. Är säkert ingen fara och bara olika mängd sömn och vätska som orsakar det.
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-06-06 19:42:24 följande:
    Åh tack snälla! Det gjorde jag med. :) Men pratade med bm idag och vi bestämde att köra på progynon istället så att det verkligen blir fet innan de stänger för semestern. De har bara stängt på midsommarafton!
    Vad skönt! Då är det snart dags för FET för dig. spännande. håller tummarna såklart. 
  • Iväntanpåivf
    endotjej92 skrev 2021-06-07 15:25:32 följande:

Heeej tjejer! Precis hemkommen ifrån mitt andra ultraljud men har så mkt funderingar för jag förstår inte riktigt detta så risk för långt inlägg!

Proverna jag tog innan jag började med ivf visade tydligen på äggreserv? 1,4. så Gonal-f dosen utgicks från detta. i fredags på första uldraljudet fanns det 14 st äggblåsor och min läkare va jätte positiv och glad till detta. Idag på andra ultraljudet va hon ännu mer positiv då det fanns 18 st stora äggblåsor och mindre som vi inte räknade då vilket är super positivt. 
    Jag har endometerios och min läkare säger att jag ska ligga runt 3 i äggreserv på provet och inte 1,4 då jag får så många äggblåsor jag själv fattar ingenting, det kanske blev fel pga endometerios. Vet inte ens om det är äggreserv det kallas haha. 
    Iallafall idag verkade läkaren tycka att total frys står högst upp på listan.. men vad är det? ja antar att alla ägg fryses ner? väntar det några dagar tills det blir blastrocyster eller är det någon som har koll på detta?
    Sedan om det finns risk för att det är för mycket vätska i min kropp så ska vi avvakta tills nästa ägglossning och då sätta in en FET.
    men tjejer hjälp mig förstå snälla haha.
    Jag är såndär typisk människa som får frågor när jag redan gått därifrån.
    Vi ska iallafall göra plock på onsdag och det ska bli så spännande verkligen har sett fram emot det hela tiden och det känns så skönt att det äntligen är så nära!
    KRAAAAM

hej. verkar ju som ett fint resultat. 

totalfrys gör de när de tror man riskerar att bli överstimulerad och då får man bla en massa vätska i kroppen och blir man gravid då kan det förvärras och bli ganska allvarligt. Därför brukar man då få en annan spruta än ovitrellen och efter äggplock så odlas alla till dag fem och de som klarar sig fryser man in för insättning senare. Ofta får man vänta en hel cykel emellan för att kroppen ska återhämta sig innan FET.  
    Detta hände mig och va rätt fustrerande att vänta så länge men vissa menar att det tom är bättre att sätta in fryst blastocyst i naturlig cykel. :) 
    Jag fick nyss ett plus på min andra FET. gjorde äggplock i början av mars.
    lycka till på onsdag!
  • Iväntanpåivf
    endotjej92 skrev 2021-06-07 18:29:09 följande:

Jag har också hört att det tydligen ska ge bättre resultat via ett fryst embryo istället för en färsk. Gud va roligt att höra att du fick plus detta glädjer mig och ger mig hopp!! 

Är det första IVF omgången fast andra insättningen av en FET? om jag förstod det rätt?Åh visst blir man lite snopen när man tänkt att insättningen ska ske inom snar framtid och sen behöva vänta.. Men är glad att det är sommar så man kan se något ljus i det hela iallafall trots att väntan är olidlig. Men man får försöka slappna av och känna att det är okej att ha en trevlig kväll med ett glas vin under sommaren då om man behöver vänta till juli/ augusti. Min läkare sa även att jag var på gränsen för överstimulering nu..  är detta då ditt andra ägguttag?

Tack tjejer för svar era förklaringar har gjort det mycket tydligare just nu. Kommer lägga ut hur planen blir för mig när jag får mer svar så får ni höra om jag får göra insättningen nu eller om jag behöver vänta.. hoppas inte men jag tänker hela tiden att läkarna vet bäst osv.. 

Ja det är första Ivf och andra fet :)
  • Iväntanpåivf
    IVF2021 skrev 2021-06-08 12:22:53 följande:
    Detta är mitt andra äggplock. Första blev 18 ägg ur 18 blåsor men 0 befruktning. Är just nu i total chock. Äggplock igår. Påbörjades med min vetskap om 24 äggblåsor. Avslutades med 21 plockade ägg och fick precis meddelande om att 16 är befruktade!

Nu ytterligare en evig väntan för om något blir till frysen. Vore så härligt att dricka vin och bada hela sommaren och veta att där finns några små blastocyster som väntar i frysen.
    vilket fint resultat! 
    Nu hoppas vi på flera till frysen så du kan slappna av riktigt ordentligt i sommar. 
  • Iväntanpåivf

Va tvungen att ta ett nytt test idag.

Har ju typ fortfarande inga symptom så blir lite nojig och tiden fortsätter att gå sååå långsamt. :)

Digitalt visade gravid 3+ Så verkar som hcg ökar iaf. :)

Så nu känns det bra igen.

Håller tummarna för alla <3

• Iväntanpåivf
    Truuly skrev 2021-06-09 17:38:17 följande:

Jag fick ju mitt första plus i helgen. Testade sedan 3 dagar irad och det visade ingen stegring. Men då det var min testdag i måndags så rapporterade jag positivt test på 1177 till RMC (vet någon när man får återkoppling?)

Har haft en dålig magkänsla så ville ej testa igen igår. Men idag köpte jag nytt test och det var blankt. Är på jobbet och försöker att inte bryta ihop, men tårarna rinner. Hur ska man orka? Mitt första plus, och nu väntar jag alltså inte barn, utan missfall.

Hur gör jag nu? När sköter kroppen detta?

Tänker på alla som har fått gå igenom detta. Många flera gånger till o med. Detta är första gången för mig o det känns så.. jag finns inga ord.

Så ledsen för din skull. <3
  • Iväntanpåivf
    Annna84 skrev 2021-06-09 15:26:49 följande:

Hej :) Det var ett starkt streck igår, så nu har jag lovat mig själv att inte testa mer så länge det inte sker något oväntat.

Ja, testa akupunktur, för många fungerar det och så blir det en skön avslappning. Jag fick till mig att man kan fortsätta fram till v12, men jag tror att jag skippar det. Har lagt så mycket pengar?

Hoppas hoppas på insättning innan midsommar eller direkt efter. Kramar

Vad härligt att det blivit starkare!!!

När har du vul inbokat?
  • Iväntanpåivf
    Estelle011 skrev 2021-06-10 10:50:47 följande:

Fick precis samtal från kliniken - alla 11 ägg blev befruktade!  

Grattis. Jättebra ju!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021