endotjej92 skrev 2021-06-07 15:25:32 följande:
Heeej tjejer! Precis hemkommen ifrån mitt andra ultraljud men har så mkt funderingar för jag förstår inte riktigt detta så risk för långt inlägg!
Proverna jag tog innan jag började med ivf visade tydligen på äggreserv? 1,4. så Gonal-f dosen utgicks från detta. i fredags på första uldraljudet fanns det 14 st äggblåsor och min läkare va jätte positiv och glad till detta. Idag på andra ultraljudet va hon ännu mer positiv då det fanns 18 st stora äggblåsor och mindre som vi inte räknade då vilket är super positivt.
Jag har endometerios och min läkare säger att jag ska ligga runt 3 i äggreserv på provet och inte 1,4 då jag får så många äggblåsor jag själv fattar ingenting, det kanske blev fel pga endometerios. Vet inte ens om det är äggreserv det kallas haha.
Iallafall idag verkade läkaren tycka att total frys står högst upp på listan.. men vad är det? ja antar att alla ägg fryses ner? väntar det några dagar tills det blir blastrocyster eller är det någon som har koll på detta?
Sedan om det finns risk för att det är för mycket vätska i min kropp så ska vi avvakta tills nästa ägglossning och då sätta in en FET.
men tjejer hjälp mig förstå snälla haha.
Jag är såndär typisk människa som får frågor när jag redan gått därifrån.
Vi ska iallafall göra plock på onsdag och det ska bli så spännande verkligen har sett fram emot det hela tiden och det känns så skönt att det äntligen är så nära!
KRAAAAM
hej. verkar ju som ett fint resultat.
totalfrys gör de när de tror man riskerar att bli överstimulerad och då får man bla en massa vätska i kroppen och blir man gravid då kan det förvärras och bli ganska allvarligt. Därför brukar man då få en annan spruta än ovitrellen och efter äggplock så odlas alla till dag fem och de som klarar sig fryser man in för insättning senare. Ofta får man vänta en hel cykel emellan för att kroppen ska återhämta sig innan FET.
Detta hände mig och va rätt fustrerande att vänta så länge men vissa menar att det tom är bättre att sätta in fryst blastocyst i naturlig cykel. :)
Jag fick nyss ett plus på min andra FET. gjorde äggplock i början av mars.
lycka till på onsdag!