• Iväntanpåivf

Vi som startar ivf behandling 2021

Annna84 skrev 2021-06-03 15:40:48 följande:
    Hej <3 Detta är verkligen en berg och dalbana utan dess like, med betoning på dalar. Vad skönt att din oro har försvunnit, känner igen mig i det där. Man är nere i hålet ett tag och sen laddar man om. Det som ändå känns positivt för er är att ni redan på första behandlingen fick två fina embryon varav ett faktiskt tog sig till en graviditet. Det kommer att gå vägen snart! Och att kliniken är öppen hela sommaren ger er mer spelutrymme om ni känner att ni vill testa.

Efter att ha varit fullständigt nedslagen i onsdags och ha haft en nattsvart känsla så testade jag igen på kvällen och det var starkare igen. Då kom hoppet tillbaka. Testade idag positivt igen och vågar tro att det kan vara sant. Jag tar en dag i taget nu och försöker vara lugn.

Kramar
    Åh vad skönt att det va starkare igen! Hoppas det fortsätter så. 
  • Iväntanpåivf

RD10 och vågade mig på att testa.

I chock och så glad. Hade intalat mig att det nog va kört denna gången. ????????

• Iväntanpåivf

Tack Alla för grattis. Fortfarande inte riktigt fattat. Testdag på söndag. Så hoppas nu att den vill stanna kvar.

Truuly skrev 2021-06-04 08:53:53 följande:

Jag mår okej! Kämpar med mina demoner, men annars är allt bra. Fortfarande noll symtom så det oroar mig lite. Rd9 och inte vågat testa än. Blir nog att jag väntar in mensen. Eller så kanske jag borde ta ett test och ha helgen på mig att bearbeta besvikelsen om det visar negativt? Men samtidigt vågar jag inte förstöra helgen.Men vilket fint plus!! Stort grattis! Så underbart!

Har/hade du några symtom?

Tack. Nej har inte haft några symptom att tala om. Har tänkte det berott på progesteronet. Lite känningar i magen ibland och uppblåst och varm. Tyckt det varigt alldeles för varmt hemma.

Och så höll sig basaltempen sig hög men tänkte att det också berodde på progesteronet. Så egentligen mest avsaknad av symptom. :)
    Chajsa skrev 2021-06-04 08:48:21 följande:

WOW! Grattis <3 är det med en blastocyst?

Tack. Ja det är med en blastocyst. Fryst återföring.
  • Iväntanpåivf
    apan95 skrev 2021-06-04 20:43:22 följande:

Hej igen!

Fick inget svar på mitt första inlägg så testar igen med annan fundering..

har som sagt gått igenom första stimuleringen men blev inget återförande då de fanns risk för överstimulering. blev rätt besviken men fick mig även en ny besvikelse idag när jag fick reda på att återföringen blir tidigast i augusti. Trodde man kunde göra det efter bortfallsblödningen men måste tydligen vänta en hel cykel till och sen efter yttligare en mens blir det FET.

Jag undrar nu när de antagligen kommer ske 2 st ägglossningstest innan FET om man vågar ha oskyddat samlag de månaderna eller om man måste skydda sig? Någon som vet?

Samma hände mig. Segt att vänta.

De cykler som inte är återföring kan ni ligga på som ni vill .:)

När det är återföring vill de att man undviker oskyddat samlag från man börjar med ÄL test och iaf fram till återföring som jag har förstått det.
  • Iväntanpåivf
    Jill92 skrev 2021-06-04 15:53:49 följande:

Nu är jag också ruvare!! Känns helt otroligt( även om man såklart inte ska ta ut något i förskott). Men bara känslan av att ha satt in ett embryo är svindlande och ny för mig :)

Av de två äggen som de fick ut på äggplock hade båda befruktats normalt, ett till mig och ett som de odlar några extra dagar och sen troligtvis till frysen.

Härligt! Vilket fint resultat
  • Iväntanpåivf
    apan95 skrev 2021-06-04 22:21:52 följande:

skönt att höra att man inte är ensam! Känner sån besvikelse just nu.. ville så gärna ruva under semestern..men allt har väll en mening antar jag!

Hur gick det för dig med FET sen ? :)

Jag förstår det. Kände samma sak. Besviken och lite snopen. Man har väntat så länge på att starta och så blir det att man får vänta ännu längre.

Vi fick tre till frysen (av 22ägg) och första FET tog sig inte.

Men andra ruvar jag på just nu och det verkar ha gått vägen för jag plussade idag :)
  • Iväntanpåivf
    Truuly skrev 2021-06-05 07:51:29 följande:

Rd 10 och jag tog ett test. Svagt positivt??! Testdag på måndag. Vågar man tro? Herregud! Mitt första plus nånsin i så fall! Helt skakis!

Men grattis!!! Det strecket vågar du tro på. :)
  • Iväntanpåivf
    Olivia1992 skrev 2021-06-05 08:08:40 följande:

Det här är så sjukt och overkligt för mig... tror inte på stickorna heller! Jag skrev här för ett tag sedan och hade en färskåterföring på ett fint embryo! Följdes åt i tråden tillsammans med alla er! Men sedan på RD 7 eller 8 tog jag ett test som visade negativt! Blev jätte ledsen och sket i allt verkligen, även FL för att få tankarna på den vanliga vardagen och släppa stressen! Började blöda dagen efter också så då tänkte jag att det är ju totalt kört nu. Tog Inge mer test sen efter ?mensen?

Sedan efter ?mensen? (2 veckor efter) har jag haft lite små rosa i flytningarna då och då. Tänkte Inge mer på det mer än att det är från alla jäklans hormoner man sprutar i sig!

Jag och min sambo kom överens om att byta klinik, dricka vin och ha en skön sommar ihop, spaninen om en vecka osv.

Och sen igår????? Tog jag ett gravtest bara för att, rent spontant! Och det var två jätte tydliga streck på 6 sekunder! Jag tror knappt på resultatet fortfarande! Imorse kom var det samma resultat! Och jag vet inte om det är ifrån IVFn eller oss själva. Har beräknad mens imorgon!

Ska köpa ett digitalt idag för att se veckor.

Jag är i chock......

Test från igår

Test från idag

Grattis! Vad roligt! Ska bli spännande att höra ifall det va ivfen trots allt eller spontant :)

Är ju ett superstarkt streck
  • Iväntanpåivf
    Truuly skrev 2021-06-05 09:16:57 följande:

Ja precis, partnern blir ju lite utanför i detta pga pandemin. Så skönt att de kan få vara med framöver nu!

Åh men det låter ju jättebra! Håller tummarna att de får ut många fina mogna ägg på måndag!

Har du fått göra blodprov vid varje besök?

Tack!<3 ja, förhoppningsvis har jag ingen nytta av att besöksförbudet hävs nästa vecka ;)Tack!! Ja hoppas verkligen. Kommer alltid att vara orolig för en massa. Men det är bara att försöka leva med det.Tack!! Du gav mig lite hopp eftersom du inte heller hade/har några symtom och plussade.

Så vill ge lite hopp till alla er som inte känner av några symtom, att det inte behöver vara kört för det!

Jag har typ varit helt utan symtom trots lutinus. Så har varit så nere sen RD 2. Känner ingenting nu heller så det är ju lite svårt att tro.

Det är så olika för alla. Bra att vi vågade testa till slut. :)
  • Iväntanpåivf
    Olivia1992 skrev 2021-06-05 09:23:01 följande:

Jaaa det ska bli väldigt spännande, ska iväg och köpa strax! Så jag återkommer under dagen! Just nu känns det som att det är fel på stickorna... haha! Man blir helt knäpp i den här processen!

Ja man blir helknäpp :) haha.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021