MoonK skrev 2021-02-27 11:19:08 följande:
Hej Touma.
Jag har gjort 3 ivf behandlingar och en insättning med en blastocyst från frysen.
Första gången gick jag privat till IVF Nordic, orkade inte vänta på att få tid på Sahlgrenska. De tajmade in mensen som kom ca 1 mån efter första besöket.
Vet inte om du redan påbörjat din behandling men, ett tips är att gå till en privatklinik för att göra en utredning där och be dem skicka remiss till sjukhuset. Det kostar lika mycket som att gå landstinget.
Ivf 1: gonal-f 375 - 10 ägg, 3 befruktade, insättning av en 2 dagars och en blasto till fysen. Eftersom det var sommaruppehåll däremellan fick vi vänta till augusti för att få blaston insatt.
Ivf 2: fick tid på Sahlgrenska i oktober 2020, jag ringde och bad dem sätta upp på mig på listan ifall nån skulle avboka och vi fick tid 2 månader tidigare än planerat.
Behandling startade i nov/dec, fick gonal-f 300 + menopur 150. Fick 11 äggblåsor, endast ett ägg blev befruktat så jag fick den insatt efter 2 dagar.
Ivf 3: man måste vänta en menscykel emellan varje ivf stimulering så denna omgång startade 6 feb.
Behandling: gonal-f 300+menopur 150, fick 12 äggblåsor, 4 befruktades (icsi), 2 ägg återfördes till mig och ett 6 dagars gick till frysen. Jag är på ruvardag 11 nu och har testdag den 5 mars.
Sen kan ju behandlingen skilja sig från fall till fall, ålder och ens problematik. I mitt fall har jag ett lågt AMH värde men annars är allt annat normalt. De valde att göra icsi denna gång för att de sa att det kan vara nåt kemiskt som inte funkar vid själva befruktningen.
Hoppas du fick svar på dina frågor :)
Kul att se hela historien
Här är min:
Ivf 1, mars 2020 -gonal f 125
11 sprutdagar, 13e dagen ägguttag
15 ägg ut, 14 mogna, 6st (av 8) befruktade med ICSI, alla odlades vidare 5 dagar, ingen insättning och inget till frysen.
Ivf 2, maj 2020 -gonal f 125
12 sprutdagar, 14e dagen ägguttag
15 ägg ut, 14 mogna, 5st befruktade, 1st sattes in 3e dagen (blev inget, blödning dag 13 efter ÄP), 4st odlades vidare och ingen kunde frysas.
Ivf 3, sept 2020 -menopur 187.5/150
11 sprutdagar, 13e dagen ägguttag
16 ägg ut, 9st mogna, 7st befruktade. En sattes in på dag 2 (blev inget, blödning dag 13 efter ÄP) och 6st odlas vidare.
3st gick att frysa (1st 5dagars och 2st 6dagars)
FET 1, november, naturlig cykel, minus
FET 2, februari, stimulerad cykel, jättetidigt missfall
FET 3, nu i mars..
Vårat problem är förmodligen manlig faktor