Inalina skrev 2021-10-12 08:22:02 följande:
Hej! Vad spännande med första stimuleringen!
Jag tror det har lite o göra med värdena FSH och LH som man mäter innan man drar igång med IVF.
Gonal F innehåller bara FSH medan Menopur innehåller FSH OCH LH, det är olika hormoner som får äggfolliklarna att växa. Dosen man får brukar ha at göra med kroppens AMH-värde - som ska visa hur stor äggreserv man har.
Som din läkare förmodligen har berättat så är första omgången alltid lite av en provomgång då man inte kan veta hur man svarar på stimuleringen, om man får jättemånga blåsor, lagom eller väldigt få. Sen är det lättare att justera till omgång 2 om det behövs. Med det sagt blir ju även många gravida på första försöket också, så håller tummarna för det!! När är första VUL?
Åh okej, jag har nämligen inte lämnat varken fsh eller lh prov på den här kliniken. Dock vet jag att mitt fsh låg på 9 när jag höll på med letrozol.
Mitt amh är ganska högt på 4.4 ng/ml
Ja okej, ja just nu är jag livrädd att jag inte kommer svara på medicinerna. Har bara lite lite molvärk ibland men annars känner jag inget och har tagit 5 sprutor. Hur har det varit för dig?