Annna84 skrev 2021-04-28 11:32:03 följande:
Styrkekramar till dig <3
Att de ser att en utmärker sig och ser väldigt bra ut är ändå väldigt positivt. Nu hoppas vi att den lilla blir en bebis.
Tack <3 nu ligger den inbäddad iallafall, får hoppas den vill stanna. Har ni fått några mer svar eller är det bara att invänta lördag?
Inalina skrev 2021-04-28 12:37:45 följande:
Ok jag förstår, och hon har ju rätt i att om man har många embryon köra återföring dag 5 för att 'slippa' göra insättning innan de vet vilken som är bäst, men om de redan kan se det kan du lika gärna få den nu!
På vårt IVF som lyckades fick jag se ett schema efteråt hur det var med befruktningen på de olika embryona och i vilket steg de hade dukat under etc, och den som förmodligen blev vår dotter var skitseg i början men hoppade till ordentligt och började dela sig jättebra dag 3-4 så även om de ser långsamma ut i delningen så kan de komma igen!
de ringde mig vid 11 och sa att 2 överlevt och delat sig och såg ok ut. jag frågade hur många celler o hon sa att det var i morse och var då 3 celliga (ska vara 4-celliga dag 2) så jag hoppas de kvicknar till tills i morgon när jag har tid 11:30!
håller tummarna för din återföring idag
Ja jag hoppas verkligen att det är för de tycker att den är amazing.. de sa vid insättningen att de andra 4 fortfarande levde, men delade sig långsamt. Men som du säger så kan de ju hoppa igång! Den som de satte in hade delat sig "perfekt" och hade 4 celler förstod jag det som, vilket var optimalt för sin utveckling. Så hoppas verkligen på denna, kommer kännas så tungt att behöva vänta till höst/vinter för nästa IVF.
Med tanke på att även den som sedan blev din dotter var lite seg i början, så låter det ju som att det inte är några konstigheter egentligen. Får hoppas det går bra för dig imon och att den blivit lite piggare lycka till!
EF21 skrev 2021-04-28 13:36:24 följande:
Bryter in här bara för att säga att EXAKT så fick vi höra under försöket som blev vår dotter. Vi hade fått tid för återsättning dag 5 men blev väckta av telefonen morgonen dag 2 pga att de tyckte att en utmärkte sig genom att det utvecklades så fint. Och det embryot är ett snart två år gammalt barn så ge inte upp! :)
Tack behövde verkligen höra det. Skönt att det finns historier där allt gått så bra.
Jenzia skrev 2021-04-28 14:18:36 följande:
Jag har hört och läst precis samma sak som alla andra, dvs att de redan nu kan se vilken som utmärker sig och har stor chans att bli en graviditet! <3 Jag tror fortfarande ni har stor chans att få något till frysen. Vi hade bara tre befruktade, men fick ändå en färsk och en till frysen. Nu håller vi tummarna för den som du ska få tillbaka idag!
Tack för tumhållandet. Får hoppas på både den i magen och de i labbet just nu. Hoppas det går bra för dig efter att fått åter snöflingan idag, håller alla tummar och tår