Inalina skrev 2021-04-26 11:17:16 följande:
Hej på er allihopa o glad måndag!
Har precis haft ÄP på kliniken och de fick ut 13 ägg =) läkaren kändes positiv och får hoppas på bra befruktning nu så jag får återföring på lördag! =)
Har ganska ont nu precis efter trots rätt mkt smärtstillande (fick ju dock sova under tiden ;)) har fått dubbla doser med paracetamol och ibuprofen tror jag samt värmedyna på magen. Förra gången kände jag ingenting efteråt så jag antar det är olika varje gång. Är så lättad nu i alla fall att äggen är ute och de ska göra ICSI på allihopa.
Kram på er alla nu jäklar ska vi bli gravida allihopa <3
Grattis till 13 st, super ju! Hoppas jag du återhämtar dig snabbt och återföring på lördag
Annna84 skrev 2021-04-26 13:20:30 följande:
Tack <3 16 ägg fick dom ut.
Ja, lite tråkigt att inte få sätta in direkt. Men vi får tänka att kroppen får återhämta sig lite nu inför insättning.
Nu hoppas jag att vi också får en blastocyst att sätta in i slutet på maj, så att vi kan följas åt :)
Det här veckan kommer vara fruktansvärt jobbig när det gäller väntan. På lördag eller söndag ska jag få veta om vi kunde frysa något. Hoppas innerligt att så blir fallet.
Tar du letrozol för att underlätta ägglossningen, och hur lång tid efter äggplocket kom din mens?
Grattis till 16! Superbra det också! Hoppas vi att de kan frysa ner flera stycken såklart segt att vänta, men förhoppningsvis blir det plus på insättningen sen.
Jag fick ut hela 11 ägg på mitt plock idag, var nästan i chock över att de lyckades få ut så många, känns helt overkligt. Tror dock att flera kommer vara omogna, men har förhoppning om att få en 5 dagars denna gången och kanske chans att få till frysen också! Återstår att se Gjorde lite mer ont denna gången, tror inte lokalbedövningen tog lika bra eller morfinet kanske, men definitivt fortfarande hanterbart och mycket lugnade och behagligare överlag.