Vi som startar ivf behandling 2021
Hej IVF-vänner,
nu har jag fått svar på befruktningen av mina 5 små embryon från igår, där endast 2 verkar ha befruktats normalt till idag.
Hej IVF-vänner,
nu har jag fått svar på befruktningen av mina 5 små embryon från igår, där endast 2 verkar ha befruktats normalt till idag.
Jag har FET på lördag. Första gången med denna läkaren. Han gjorde båda mina ÄP med bra resultat, men aldrig återföring så jag tror verkligen på honom :D
Här är en till som ska påbörja IVF. Jag kom precis från apoteket med världens största påse! Förhoppningsvis blir det behandling i nästa cykel, start i början av oktober. Mitt största bekymmer just nu är hur man får det hela att gå ihop med jobbet. Vi bor ca 1.5h från kliniken vilket ändå är relativt nära men tur och retur plus besökstiderna så är det många arbetstimmar som går bort, med kort varsel dessutom. Att informera chefen känns som ett måste men kollegorna lär ju undra... hur har ni andra gjort?
Så där! Nu ruvar jag också på en liten blastocyst. Inte lika fin som den vid förra insättningen som tydligen var 100%ig, men den räknades ändå som bra! Insättningen gick otroligt mycket bättre denna gång. Verkligen inte skönt, men läkaren lyssnade på hur det gått sist och mätte noga och anpassade väl så det gick bra. Tydligen var alla instrument blodiga efter förra insättningen men helt redan idag (enligt mannen min som ju kan se vad som pågår).
Känner mig konstigt nog inte glad. Känner mig bara orolig och ältar läkarens sammanfattning och försöker väga alla hans ord för att lista ut om de är positiva eller negativa.
Är det inte nu man ska vara glad och förväntansfull? :(
Oj behöver goda råd! Läser nu att ovitrelle skulle förvaras i kylskåp! Hämtade ut den igår och ingen sa något om det varken apotek eller klinik så har haft den i rumstemperatur?. Är det kört??
... Då BIM brukar ligga mkt tidigare än testdagen... <3
Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.
Tack för alla svar och kloka ord!! Tog ett digitalt nu och nu vågar jag mig tro att den lilla rackaren fäst! Allt kan ju hända men ändå en milstolpe!
Ja, tänka sig? Spottingen, som såg precis ut som den jag brukar få från en vecka innan mens, försvann efter några dagar, och jag är gravid!! Vi har inga embryon kvar och har inte råd eller styrka nog att göra en ny omgång, så hoppas hoppas att det går vägen denna gång. <3
... Men det är helt upp till var och en vad som känns bra. Ökat mitt chokladintag istället ????