• Iväntanpåivf

Vi som startar ivf behandling 2021

Inalina skrev 2021-05-04 09:27:53 följande:
    hej! vad spännande, vilken RD blir det på ons?
    Jag är själv inte så bra på att dra ut på det där testandet hehe, så jag kör nog första testet på fredag morgon.
    Då är det RD 8 med 3dagars segis, så eventuellt skulle det ju kunna bli positivt om den fäste igår.. 
    några symptom tror jag är lite svårt att få innan BIM ändå, skulle vara molvärk då vilket man ändå misstar för mensvärk...Drömmer
    på onsdag är RD7 

Idag trillade jag i  ett negativt hål av diverse anledningar. Tror att mensen kommer komma torsdag/fredag så kanske struntar i att testa. 
    Jag tempar ju varje morgon och i morse blev det lite knas då jag vaknade av att hunden spydde så tempade väldigt ofokuserat och hastigt iof med, men fick en väldigt låg temp och det brukar betyda att mensen är på ingång. :(  
    Får se hru det känns imorgon bitti men just nu känns det väldigt hopplöst.
    Hoppas innerligt det bara va mätfel trots allt. 
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-05-04 10:17:40 följande:
    Åhhh! Strunt i tempen idag! Låter inte rättvisande alls! Kanske skönt att få testet gjort imorgon ändå? <3
    <3 <3 <3 
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-05-04 11:17:37 följande:
    ja jag håller ju med om den känslomässiga bergochdalbanan i den här processen.. vad jag förstått kan det vara bra att veta om embryot ändå fäste innan man får mens, därför försöker jag alltid testa innan BIM.

då kan de exempelvis sia om att det kanske var ett livsdugligt embryo som kroppen av någon anledning stötte bort om det blir ett tidigt mf, och då kan man få medicinering mot det nästa gång. 
    men ja balansen är sköt mellan hopp och förtvivlan och så länge mensen inte är här tycker jag vi fokuserar på hoppet Hjärta
    <3 

Det va en bra anledning att testa innan. 

Så skönt med alla er i denna gruppen som går igenom samma sak och har erfarenhet från era försök att dela med oss nybörjare. 
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-05-05 08:09:15 följande:
    hur blev det idag, kunde du hålla dig från att testa..?Hjärta 
    Nej testade idag men tyvärr negativt.  inte en tillstymmelse till streck. :( 
    Så får nog räkna denna gång som misslyckad. 
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-05-05 09:10:22 följande:
    Obestämd ledsen att höra, vet att det inte är kört ännu, alla testar positivt på olika dagar men förstår att man blir nedslagenGråter  loppet är INTE kört ännu, har du bim på fredag? 
    ja bim borde vara fredag. ev imorgon redan. 

Fick lite rosa på pappret nyss så jag har gett upp hoppet här. 
    Så sjukt besviken :( 
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-05-05 09:41:25 följande:
    Usch vad jag hatar negativa tester! Men jag hittade denna beskrivningen av vad som händer under ruvardagarna. Först RD9 ska det vara rätt säkert att få utslag på HCG. Testa igen då? Stor kram!

<3 
  • Iväntanpåivf
    Dibella skrev 2021-05-05 10:04:05 följande:

Ja visst ser man! Men ska inte ropa hej än, är nojig att det fortfarande e Ovitrellen, tog den jättesent på lördagen, typ kl 23. Så ska testa imon igen och se. Så försöker att inte hoppa högt än.

Iväntanpåivf skrev 2021-05-05 09:20:18 följande:
    ja bim borde vara fredag. ev imorgon redan. 

Fick lite rosa på pappret nyss så jag har gett upp hoppet här. 
    Så sjukt besviken :( 
    Gud vad tråkigt :( man kan hoppas att det är en låghormonare som inte vill ge sig tillkänna riktigt än, Jenzias bild kan inge lite hopp. Samtidigt som man kanske inte vill hoppas förgäves in i det sista heller. Hur ser det ut för er framöver?
    Ja får hoppas det. 
    Vet inte hur det ser ut. Har inte fått nån plan från SGU. Får väl ringa dem när mensen kommer och be om en handlingsplan. <3
  • Iväntanpåivf

Grattis till er som plussat! 

Inalina och Dibella ledsen för era minus :(   <3

Här kom mensen igår så smått och idag blöder jag rejält och tempen dök så för min del är det också kört denna gången. 

Ringde Sahlgrenska igår och ville höra vad nästa steg är och om man kan få prata med en läkare om vilka möjligheter som finns. Men se nej det går visst inte för sig. Att få telefontid med läkaren kan ta 1-2månader och eftersom vi har två kvar i frysen så gör man dem först en i taget på precis samma sätt som nu och utan progesteron eller annan behandling. 
    Så sjukt oflexibelt och opersonligt! 
    Jag fyller 40 i november och efter det får man inte göra fler behandlingar bara insättningar, och ska jag ens ha en chans att hinna tre behandlingar så behöver man köra en omgång sprutor till innan sommaren. ''Men så brukar man inte göra'' 
    Sen ska det ju ha semesterstängt 4 veckor också och när jag räknar efter så är sannolikheten väldigt stor att jag kommer ha två av mina ägglossningar under dessa semesterveckor..... så sjukt typiskt!!! 

Ska försöka tjata mig till Lutinus denna gången iaf. Va så sjukt kåt i mitten på lutealfasen och svajjig temp och det ska vara ett typiskt tecken på högt östrogen och lågt progesteron så tänker att min kropp trots allt behöver hjälp. 

Enda fördelen just nu är att pms-en släppt och livet känns ljusare i allmänhet. Så nu börjar jag ladda för nästa FET. 

Kanske inte det gladaste meddelandet här heller en fredag. Men nu har jag skrivit av mig och ondgjort mig lite över den kassa sjukvården. 

Håller tummarna att ni andra får plus nu. 

<3

• Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-05-07 09:51:20 följande:
    Så tråkigt att höra att mensen kommit Är det bara jag kvar nu kanske? Jag har ju både lång lutealfas i mig själv OCH tar extra lutinus, så mensen lär ju inte komma innan testdag oavsett. Så konstigt att du inte kunde få lutinus också! Låter som du har koll på kroppen och att du fick en dipp i progesteronet i mitten av lutealfasen. Det är rätt vanligt, men kanske lite kritiskt om det sker dagarna för när embryot ska fästa!

I systertråden om att göra ivf höst/vintern 2020 var det faktiskt en kvinna som fick beviljat att göra en ny sprutbehandling trots att hon hade embryon i frysen. Just pga att hon skulle fylla 40 år. Gå in och läs. Kanske kan du få något tips? Stor kram!
    tack <3 

Håller tummarna för dig
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021