Annna84 skrev 2021-06-01 11:20:31 följande:
Tack fantastiska ni för allt stöd!
Jag blir alldeles tårögd över hur ni stöttar i detta <3 Alla har sina egna bekymmer att tampas med, men vi vet alla hur det känns att gå igenom detta. Det är terror att vänta in testning och ev mens som kommer och det är lika jobbigt att få ett tidigt minus eller ett plus som sedan blir svagare. Inget är lätt innan det är supertydligt att det verkligen är ett starkt plus som ökar. Jag har tagit samma typ av test, RFSU-stickor. RD7 starkt, RD8 svagare och RD9 likvärdigt. De första två dagarna tog jag på kvällen och idag tog jag på morgonen. Ska se om jag kan bita ihop och strunta i att testa imorgon, orkar inte gråta imorgon också. På torsdag är det testdag, så jag väntar eventuellt in tills dess och ber till högre makter och hoppas på mirakel :)
Dibella, förstår din frustration i samtalen med kliniken. Känner så igen mig, man får liksom inte de svar man vill ha, dvs -Du kommer att få barn. Det finns så många frågetecken kring varför det inte fungerar och få konkreta svar.
Inalina, läste att din mens kom den här månaden också. Men kämpa vidare <3 Det låter bra att du sammanfattar allt till Prag och så hoppas vi på samma bra resultat där som vid förra gången när ni fick lilla dottern.
Truuly, heja dig! Ja, fy vad det är jobbigt, men du kommer att klara det. Jag minns min första behandling och det misslyckandet tog minst lika hårt som nu över ett år senare. Jag fick inte sätta in direkt i nästa cykel, men det kan vara lite olika från klinik till klinik. Men än är det inte över med det här försöket, det finns fortfarande en chans <3 Fick du ett embryo till frysen?
Clemmentina. Hur går det för dig med cykeln. Jag håller tummarna för att det inte krockar med midsommar.
Chajsa, jag minns att du var i samma läge som jag för två veckor sedan. Den här fruktansvärda oron i test som inte stegrar. Usch. Det sägs ju att när man väl får ett tydligt plus är det inga tveksamheter, inget googlande osv ska behövas. Har du fått besked hur det gått med de som odlades vidare?
Kramar
Jag tyckte också någon dag såg svagare ut till mig och vissa typ ingen skillnad från dag till dag. Ja tror du gör rätt i att strunta imorn så ser du tydligare på torsdag vart de lutar mot de kan ju variera från sticka till sticka lite. Kanske råkar bli mer av det som färgar på en sticka jämfört med den andra. Sen testade ja lite ibland långt efter testdagen för ja va orolig, blev lite variationer då med typ inte lika starkt som kontrollen men så sent att hålla på och fortsätta och jämföra var inte ens rimligt längre... men men när oron tar över :/ Håller sååå tummarna för dig <3