Föräldraledig mer än 1 år...
Exakt en sån situation men inte ska sätta sig i och samtidigt skaffa barn med andra ord. Kvinnofälla deluxe. Lustigt att om det är mannen som står längst från arbetsmarknaden så väljer familjen att låta kvinnan ta ut mer föräldraledighet för att mannen ska få in en fot. Om det istället är kvinnan som står längst från arbetsmarknaden så är det kvinnan som får ta en för att man inte har råd med något annat. Ni kan ju inbilla er att det handlat om något annat än könsroller.
Detta är en sån grej jag för mitt liv inte förstår varför man bråkar om. Det är en fantastisk lyx att få spendera tid med sina barn. Det är en av få samhällsstrukturer som faktiskt är till kvinnans fördel! Men av någon outgrundlig anledning ska vissa feminister gå ut i krig för männens rättigheter och få bort den enda lilla ljusglimt mammor har. Den orättvisan som är till kvinnans fördel ska bort illa kvickt!
Jag är för att vi ska ha ett rättvist samhälle, förstå mig inte fel. Men att gå ut i krig i kvinnors namn, och slå sig blodig för att MÄN ska ha det bättre, det är ju bra märkligt.
Nä, slåss då för att göra föräldraledigheten till en värdefull erfarenhet på arbetsmarknaden. Eller skärp straffen för diskriminering av föräldralediga.