Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Föräldraledig mer än 1 år...

Så dags att börja tänka i såna banor nu. Du har tagit över ett år av föräldraledigheten trots att du nästan helt saknar arbetslivserfarenhet inom ett extremt smalt område på utdöende. Självklart kan dock din sambo ta fl, enda kravet är ju att han säger till 2 månader i förväg så han kan ju meddela så snart kontraktet är påskrivet att han ska vara fl en period.

• Anonym (H)
    Blåklocka2107 skrev 2020-12-25 20:53:19 följande:

Jag har mycket sämre lön än sambon, har studerat nyligen, sagt upp mig och vill ha jobb i svår bransch osv. Vi skulle dessvärre inte klara många månader om jag var arbetssökande och han gick på föräldralön. Tråkigt men sant.

Exakt en sån situation men inte ska sätta sig i och samtidigt skaffa barn med andra ord. Kvinnofälla deluxe. Lustigt att om det är mannen som står längst från arbetsmarknaden så väljer familjen att låta kvinnan ta ut mer föräldraledighet för att mannen ska få in en fot. Om det istället är kvinnan som står längst från arbetsmarknaden så är det kvinnan som får ta en för att man inte har råd med något annat. Ni kan ju inbilla er att det handlat om något annat än könsroller.
Svar på tråden Föräldraledig mer än 1 år...