Kalluft och skrikande bebisar, farligt?
Barnet ska inte ligga och skrika utan att tröstas vare sig det är kallt eller inte.
Barnet ska inte ligga och skrika utan att tröstas vare sig det är kallt eller inte.
Rätt sjukt att medvetet göra nåt mot en bebis som ni vet gör barnet ledset för att nån annan vill det. Fler saker ni är beredda att utsätta ert barn för, för att nån annan säger det?
Vaddå du vet inte om du vågar? Vill bebisen gå ut å gå med farmor på barnvagnspromenad är det enda du behöver fundera på. Bebisar är inga nöjesprylar man lånar ut för att nån annan vill låna. När man väljer att skaffa barn så tar man på sig uppgiften att se till att barnets behov går först. Även om det är obekvämt att stöta sig med nån familjemedlem.
Det stora problemet är att ni gick ut med vagnen trots bebisen missnöje. Vi var inte ut mer än max 5 ggr första halvåret med vårt andra barn. Hnb:are som fullkomligt hatade vagnen så utsätta oss för det frivilligt- nej tack. För att inte prata om att utsätta vårt barn för nåt han hatade!
Vad gäller kylan är det lugnt. I norra norrland sover bebisar ute i sträng kyla. Inbäddade nere i en vagn är det inte alls lika kallt som det är för oss som är helt ute i kylan. Med suffletten uppe blåser det inte heller.
Suck... Du har inte haft en hnb:are förstår jag. Gallskrik större delen av dygnet. I månader. + kolik. + sömn 2-3 timmar per dygn. Du menar att vi skulle haft honom i vagnen fullkomligt ILLSKRIKANDES ändå? Trevligt. Frisk luft har vi i vårt gamla hus ändå. Blåser det ute fladdrar gardinerna. Inte för att det angår dig det minsta egentligen. Fröken duktig sprang ute med vagnen i timmar från första dygnet hemma förstår jag. Och vi andra kan inte sköta barn och är odugliga.
Suck... Du har inte haft en hnb:are förstår jag. Gallskrik större delen av dygnet. I månader. + kolik. + sömn 2-3 timmar per dygn. Du menar att vi skulle haft honom i vagnen fullkomligt ILLSKRIKANDES ändå? Trevligt. Frisk luft har vi i vårt gamla hus ändå. Blåser det ute fladdrar gardinerna. Inte för att det angår dig det minsta egentligen. Fröken duktig sprang ute med vagnen i timmar från första dygnet hemma förstår jag. Och vi andra kan inte sköta barn och är odugliga.