Inlägg från: parent91 |Visa alla inlägg
  • parent91

Kalluft och skrikande bebisar, farligt?

Hej!
    Är det farligt för små bebisar att gråta och därmet skrika och andas hastigt i kyla?
    Vi var på promenad med vår 4månaders dotter ikväll och vi har hört att det kan vara farligt med kylan i den bemärkelsen. Nu är svärmor på besök och ansåg att lilla dottern absolut skulle ligga i vagnen, någonting som garanterat får henne att skrika och gråta varje gång.
    Snälla föräldrar som vi är lät vi svärmor få som hon vill för husfredens skull, men mycket riktigt skrek lilla flickan på en gång. Höga skrik, rörelse och hastigt ventilerande tillsammans med djupa andetag. När jag säger ifrån så får jag bara höra hur dum jag är som tror på saker folk säger.
    Det finns flera generationer med stark astma i familjen, så det ökar ju oron.
    Vad ska jag tro? Finns det nån info om detta någonstans?
  • Svar på tråden Kalluft och skrikande bebisar, farligt?
  • parent91

Ajdå, det där med blå läppar lät inte bra. 
    Vi försöker ändra hennes sittställning då-och-då när vi bär henne. Hon gillar mest att sitta med ansiktet fram och studsa runt med varje steg. Då sitter hon och skrattar. Vi får hålla lite mer koll på hennes ansikte.

Vet inte om jag vill låta svärmor gå promenader med lilltjejen mer...

• parent91
    Drottningen1970 skrev 2020-12-25 18:06:23 följande:

Rätt sjukt att medvetet göra nåt mot en bebis som ni vet gör barnet ledset för att nån annan vill det. Fler saker ni är beredda att utsätta ert barn för, för att nån annan säger det?

Jag godtog det för att det var en 5min promenad. Jag lyfte upp tjejen från barnvagnen och började gå med min skrattande bebis, men då blev svärmor så paff att hon började gå hem, vilket gjorde min partner arg. Man får inte vara elak mot svärmor tydligen. >,<' 

Då la jag tillbaka henne i vagnen och vi gick hem. Men nu vet jag inte om jag vågar låta henne gå ut på promenad igen som sagt...

• parent91
    Drottningen1970 skrev 2020-12-25 18:17:52 följande:

Vaddå du vet inte om du vågar? Vill bebisen gå ut å gå med farmor på barnvagnspromenad är det enda du behöver fundera på. Bebisar är inga nöjesprylar man lånar ut för att nån annan vill låna. När man väljer att skaffa barn så tar man på sig uppgiften att se till att barnets behov går först. Även om det är obekvämt att stöta sig med nån familjemedlem.

Haha, är redan ovän med svärmor. Kanske är därför hon inte lyssnar när jag förklarar saker. Men min partner lyssnar blint på vad mamma säger. Jag säger nej för ofta antar jag. Vi var redan överrens om att inte låta henne skrika, men svärmor anser att det är trotsgnäll och sånt ska tränas bort. Jag tycker hon kan åka hem nu, julen är över. När jag säger nej till saker så går de bakom ryggen på mig, men det är ett annat problem.

Men tack för alla svar, fint att det finns folk som bryr sig! :) Tomte

Hade varit fint att ha fakta att stå på, men hittar inget annat än ett par amerikanska foroumposter från läkare som pratar om lunginflammation till följd av förkylning.

Svar på tråden Kalluft och skrikande bebisar, farligt?