Kan ni lita på er partner igen?
Kan dom som skriver i den positiva otrohetstråden, seriöst mena att resultatet i den här tråden är positiv? Det går inte att blunda för att otrohet sårar och skadar.
Kan dom som skriver i den positiva otrohetstråden, seriöst mena att resultatet i den här tråden är positiv? Det går inte att blunda för att otrohet sårar och skadar.
Min man otrogen för två år sedan. Själva otroheten är lagd bakom oss men jag kan fortfarande inte lita på honom, hur lång tid tar det tills jag kan det? Han gör allt för att jag ska lita på honom, är tålmodig och öppen. Jag vill inte vara svartsjuk och paranoid.
Och en till fråga - varje gång jag ser en serie, läser en bok om otrohet eller om det kommer på tal generellt (mina vänner vet om allt), slängs jag tillbaka och blir ledsen. Kommer det aldrig gå över?
Så utomordentligt fånigt, att behöva få bekräftelse av andra att man inte gör något fel. När man är vuxen och kan räkna ut saker på egen hand, att otrohet är fel och skadar. Det hjälper inte att andra säger att en spade inte är en spade,
Höjden av dumhet säger jag,
En självständig partner ( jag anser mig som en) räds inte att lämna och leva singelliv. Självständig är inte rädd att stå på egna ben, och tillåter sig inte bli dåligt behandlad.
Jag tycker det är osjälvständiga som stannar till varje pris, för att de är rädda att bli ensamma eller inte få någon annan.
Jag har lämnat en som var otrogen direkt när jag kom på det. Utan att tveka eller ångra mitt beslut.
Exakt så känner jag med.
Jag har lärt mig att självständighet är att klara sig på egen hand. Om någon behandlar en dåligt, är man självständig nog att säga ifrån och lämna. Man är inte rädd för att bli själv, utan klarar sig lika bra på egen hand.
Ja, det är himla märkligt !
Har dock bara stött på det fenomenet på FL. Majoriteten av folk jag känner och umgås med, brukar stötta valet att lämna en otrogen partner. Tala om för den bedragne att den är värd så mycket bättre, du är stark och klarar det här.
Jag har faktiskt aldrig hört folk säga, att en person är stark och självständig som stannar med en otrogen partner.
Det är min åsikt med, att man bara ska omge sig med människor som inte går bakom ryggen på en. Det gäller alla såsom vänner, arbetskamrater, släkt och partners.
Om man kallar det osjälvständigt att lämna sin otrogna partner, så måste folk som inte tycker likadant kunna säga sin åsikt. För mig är det de starka som vågar lämna, då de får börja om på nytt istället för att hänga kvar vid det trygga gamla.
Visserligen Inte lika tryggt som innan, men många vågar inte tro att de kan hitta någon ny och bättre, eller att dom klarar sig utan en partner. Så de klamrar sig fast allt de kan, för att slippa kasta sig ut i det okända.