Orosanmälan t soc???
Anonym (suck) skrev 2020-12-23 13:04:02 följande:
Alltså jag fattar att du skriver detta för att vara snäll men hur vet du hur mycket jag har "trillat dit"? Hade jag ansett att det hade funnits en anledning att sluta hade jag slutat och jag hade inte haft några problem att sluta, men jag ser faktiskt ingen anledning. Mer än nu då för nu ska jag inte röka om det är så att dom kommer ta urinprov och sånt.
Du ser ingen anledning att sluta? Kan då meddela att om du inte slutar kommer framtiden innebära polisanmälan, rättegångar och fängelsestraff, för som du ändå vet är det olagligt att använda narkotika i Sverige. Sen kan vi tala om de fysiska konsekvenserna du även riskerar, för hur mycket du än vill romantisera cannabis så skadar det hjärnan och är en inkörsport till tyngre droger. Har jobbat i många år på ett fängelse, de som röker cannabis blir slöa och tröga men märker det inte själva och ser därför inte problemet. Det är inte heller nån som börjar skjuta upp heroin i armen plötsligt en dag, de jag träffat har berättat hur det börjar ofta med att man röker cannabis och vänjer sig med att döva det jobbiga, tills de inte får tag i hasch eller det inte längre hjälper, och börjar då experimentera med annat för att fortsätta döva sina problem istället för att ta tag i det som är jobbigt och lösa det på andra sätt. Sen sitter de där i fängelse, arbetslösa, får inte ha kontakt med sina barn, deras partner har lämnat dem, deras föräldrar är ledsna och besvikna etc.
Du ser fortfarande ingen anledning att sluta?