Inlägg från: Anonym (bra gjort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bra gjort)

Orosanmälan t soc???

Anonym (suck) skrev 2020-12-22 22:30:22 följande:
    jag trodde väl för fan inte att han skulle berätta för nån annan! Jag trodde att lärare har typ tystnadsplikt lr nåt men ja det är klart det var skitkorkat men fattar inte riktigt varför du försöker ge mig dåligt samvete för att jag berättade? Det är ju inte precis som att jag visste lr trodde det här skulle hända. Fast det var schysst att du svarar iaf förstås. Fan de kommer döda mig... Polisanmälan? Shit vad kan det bli av det då??
    Lärare måste tala om sådant för sin chef, sedan kontaktar skolan soc vid oro. Klart det är oro när en elev tänder på! Jag arbetar på gymnasiet och sådant här sker hos oss också. I vår kommun finns en enhet dit eleven får gå och testa sig, lämna urinprov 3 ggr tror jag det är. Man blir också avstängd från skolan för man får inte vara i skolan om man använder droger. Soc kommer troligen prata med dina föräldrar och dig. 
  • Anonym (bra gjort)
    Anonym (F) skrev 2020-12-23 08:13:28 följande:
    Jag ser inga problem med en person som röker på någon enstaka gång. Ts verkar inte vara beroende, det lär inte påverka skolarbetet heller om hon röker så sällan. Däremot borde man vänta med sånt tills man är vuxen. Just nu skapar det mer problem än nödvändigt att ha berättat för läraren. Ts kanske hade slutat på egen hand annars, om hon inte är på väg att bli beroende förstås.
    Att du inte ser problem betyder inte att du har rätt. Dessutom kan elever ha rökt på fler gånger än vad man känner till. Hur det påverkar kan vara olika och enligt skollagen ska man fånga upp sådant här.  
Svar på tråden Orosanmälan t soc???