Anonym (Donna) skrev 2020-12-22 11:14:26 följande:
Du är inte barnens förälder!
Jag förstår honom, att han vill "suga ur det sista" innan barnen blir mer självständiga. Du får vackert vänta på den dagen eller bryta upp.
I pappans ställe hade jag aldrig i livet kört ut barnen för att du, vuxna kvinnan, inte vill sova själv.
De kan tyckas lite väl gamla för att vara så beroende av pappans närhet för att kunna sova, men nu är det som det är och det måste du acceptera.
När har hon sagt att hon är barnens förälder? Däremot är hon ju tillsammans med barnens pappa och om han överhuvdtaget är intresserad av att fortsätta deras förhållande så kanske han ska börja vänja sina barn att sova utan honom. Det är trots allt en 12 åring respektive 13 åring vi pratar om här, alltså inga småbarn.
Suga ur det sista kan man göra utan att för den sakens skull behöva dela säng med avkommorna. När man har en partner så är det rätt skumt att partnern ska sova i annat rum medan barnen ska sova tillsammans med honom. Vad är det ens för förhållande om man aldrig sover bredvid varandra?
Du får det att låta så dramatiskt, så hemskt. Vadå köra ut barnen? Det handlar om att han får vänja barnen vid att sova i eget rum utan honom. Han kastar inte direkt ut dem.
Jag tycker att ts ska prata med sin partner och säga vad hon tycker. Kan de inte komma överens så måste de väl bryta upp, för det är aldrig bra att vara i en relation där något hela tiden skaver.