Inlägg från: Anonym (Dr.Mr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dr.Mr)

Snart tonåring...men 6-7år mentalt

Du skriver att han är "Han är äcklig, ohygienisk och efterbliven." Jag tycker att du passar in i deb beskrivningen. Så skriver man inte om barn som har problem.

• Anonym (Dr.Mr)

Det enda jag stör mig på hos TS är det hon skriver om barnet. Du skriver att Hennes känslor kan ALDRIG vara fel. Det kan de om man säger följande:

"Han är äcklig, ohygienisk och efterbliven."

"Jag önskar på riktigt att han inte fanns. "

Ingen normal människa skriver så om ett barn. Hon skriver att hon önskar att han dör då tycker jag att man har förbrukat rätten att bli förstådd .

Nej jag tycker inte synd om henne.

• Anonym (Dr.Mr)
    Anonym (Delma) skrev 2020-12-21 16:58:59 följande:

Nej det är fortfarande inte fel att känna något. Du känner ju att Ts är onormal fast du aldrig träffat henne. Skulle nog kunna sätta min högra hand på att Ts inte håller med dina känslor. Har du nån aning om hur många som känner avsky och hat mot andra? Nej det är tabu att prata om. Man ska hålla sig till en norm och vara civiliserad. När folk trycker till varandra på anonyma forum är de inte civiliserade eller normala. För så gör man inte i verkligheten. Här är det faktiskt okej att känna något och uttrycka det. Men man behöver inte kränka eller mobba den som söker stöttning. Ibland räcker det faktiskt med att bekräfta någons känslor för att denne ska mp bättre. Att ge råd eller uppmaningar är inte alltid rätt. Att lyssna kan vara så mycket mer värdefullt. Tänk vad glad denna pojken hade blivit om någon hade lyssnat på honom!!

Däremot ska Ts naturligtvis INTE agera på dessa känslor och det är där problemet är. Hon kan inte förmå sig att ens krama honom. Hon måste jobba med sina känslor, men hon ska aldrig känna att hon gör fel som faktiskt har känslor. Vi är inga robotar.

Det är inte mobning att säga att bara onormala människor önskar att ett barn ska dö. Jag kan fatta vad hon går igenom men man kan inte ha alla hästar hemma om man vill att ett BARN ska dö.
Svar på tråden Snart tonåring...men 6-7år mentalt