Inlägg från: Sockerplanta |Visa alla inlägg
  • Sockerplanta

BIM januari 2021 - Första barnet

Soff skrev 2021-01-10 13:55:49 följande:

Usch, har drömt såna mardrömmar senaste 2 nätterna. Har drömt om att min sambo inte längre vill vara med mig, och att det nu var sista försöket till barn, sen lämnar han mig. Och eftersom jag är 32 tänkte jag i drömmen att, då får jag nog ge upp det där med barn. Och det var så intensivt också, så jag trodde när jag vaknade att allt var sant, tills efter några sekunder när jag förstod att så var det ju tack och lov inte.. vaknat flera gånger och så har det då domnat i både händer och armar för att jag legat konstigt på dom. Näe, fy! Hoppas jag slipper det inatt.. 

Förövrigt tycker jag inte jag känner så jättemycket denna cykel. Det har ilat till ibland i nedre magen på antingen den ena eller den andra sidan..  men det tycker jag att det gjort senaste gångerna..Sen har jag extremt kort stubin. Men det har jag oftast innan mens så det behöver inte betyda något överhuvudtaget det heller.. Är så lätt att känna att man tappar hoppet när man liksom inte känner något annorlunda. Men vet ju att det är många som inte känt något annorlunda alls och blivit superförvånade över sina plus, så det behöver ju inte betyda någonting. Men man önskar ju att det ska vara något riktigt särskilt som utmärker sig för att det är något.. Det börjar ju så smått närma sig bim för mig (15 jan står det nu  i NC men tror snarare på 16:e eller kanske 17:e som den sagt innan, men får väl se), och då börjar tankarna snurra igen..

Nej aldrig kul med mardrömmar. Fy vilken dröm. Jag hoppas också att du får en bättre sömn i natt.

Ja tankarna snurrar alltid veckan innan bim. Man letar symtom och hoppas på att man ska känna något och både kroppen och en själv lurar en (eller inte lurar en). Det är ju så olika för alla, en del känner något och andra inte. Vi alla letar nya symtom och förnekar symtom som liknar dom vi haft förut. Vad dom betyder är svårt att säga men att vi känner av dom, inte känner av dom, tänker konstant och letar efter känningar är ju ett tecken på att vi alla hoppas och håller tummarna tills dom bli blåa. Om inte annat så är ju detta letande på symtom det bästa tidsfördrivet vi har veckan innan bim haha. Jag håller som sagt tummarna för dig <3
  • Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-10 18:14:46 följande:
    Lite samma här, tror mensen kommer inom någon dag. Jag får mer och mer mensvärk för varje dag, mest på morgonen av nån anledning. Och bruna flytningar, usch vad jag hatar dom. Är din stänkblödning rent blod? Haha, gud, vilka frågor man ställer till främlingar på det här stället xD

Samtidigt, ibland så sticker det till i magen, och jag har haft mycket mer pms än jag brukar, så ett litet uns hopp har jag kvar. Jag ska iaf testa i övermorgon den 12/1, på bim-1, bara för att. Sen inväntar jag mensen och nya tag (så gott det går, en familjemedlem som flyttar till min stad måste sova och bo här några dagar och det är precis över äl och dom fertila dagarna, haha)! 

Jaa, vad spännande! Det har man ju hört mycket lovande saker om. :) 
    Haha det är bara att fråga! Sådant är ju så viktigt att prata om och vem ska man annars fråga om inte en anonym främling på familjeliv? :) Nej jag brukar också ha bruna flytningar som är lite gryniga men dom senaste månaderna har det varit mer rosa eller beiget och inte grynigt. Nu är det mer beiget och det kommer bara när jag är torkar mig, inget i trosorna.

Jag hoppas verkligen det är vår tur snart. Nej attans att familjemedlemmen kommer just dom dagarna men ni får väl helt enkelt hitta tillfällen ändå :P Hur lång brukar din cykel va? Tänkte om vi kanske lyckas pricka in samma bim nästa månad med om det inte blir något för oss nu :)
  • Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-10 18:52:03 följande:
    Nej det har du rätt i! :) Okej! Så störigt att ha det innan mensen tycker jag, har haft tur och sluppit det hittills. Senaste mensarna var det bara dagen innan. 

Haha ja tänk! Min nästa bim enligt appen är 10/2, den brukar vara punktlig så jag hoppas på det, så den inte skjuts fram en massa. När tror du att du kommer ha? Ja, så sjukt störigt, det ska bli jättekul såklart men åååh varför just dom dagarna. :P 
    Min cykel brukar vara 26+-1 dag. Då kommer vi nog ha bim hyffsat nära ändå. Jag tror därför jag kommer ha nästa bim 7/2 men det återstå att se. :)
  • Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-10 21:11:54 följande:

Ja det blir rätt nära ändå! Vi får kämpa på några dagar till nu innan vi definitivt vet och annars ses vi i februari-tråden. :) Skönt ändå att veta att det finns en så fin gemenskap, om man blir ledsen över negativt test. :)

Soff skrev 2021-01-10 21:47:47 följande:

Ja, fy! Hemsk känsla... tack <3

Ja precis, det snurrar verkligen alla möjliga tankar >< det tråkiga är att jag inte känner mig lika glad och förväntansfull längre, då jag hela tiden tror att, äh det känns likadant som förra gången så då blev det väl inget denna gången heller. Låter neggigt, jag vet, men har infunnit sig en sådan känsla senaste gångerna. Man tappar liksom hoppet och det blir mer uppgivna känslor än positiva. Men då blir jag väl extra glad när det (förhoppningsvis) blir något antar jag! ;p tack så mycket <3 och detsamma för dig!

Jag ska försöka hålla humöret och hoppet uppe några dagar till man jag känner mig också negativ och uppgiven. Mer blödningar igårkväll (efter sex) och mensvärk så jag gissar att mensen verkligen är på ingång nu. Illamående och sura uppstötningar nu på morgonen och har drömt om potatis hela natten. Jaaa... potatis?! I alla dess former och jag måste nog göra raggmunkar till lunch idag. Haha. Detta kan ju vara tecken på att något i mig växer men jag tror tyvärr att det bara är längtan som växer och inget annat.

Jag har fått ta emot bebisväntande besked av kusin och gymnasievän på två dagars nu, kul för deras skull men jag kan inte känna glädje i det, bara känna sorg för min egen del. Hur tar man sig igenom sådant? Jag vill ju visa min lycka.

Grattis till er som plussat! Jag är glad för eran skull, önskar er all lycka till. <3 (Även fast jag önskar innerligt att jag snart får vara en av er.)
  • Sockerplanta
    MAKL skrev 2021-01-11 07:56:41 följande:

Hoppet är det sista som överger en.

Det är ganska vanligt med blödningar under graviditet har jag hört och molvärk/mensvärk är ju tyvärr också ett tecken på både mens och graviditet, så vem vet :)

Jag vet hur tungt det är att få besked om att andra väntar barn när man själv är uppe i att försöka utan resultat. Innan vi började försöka så va det länge sedan någon berättade att dom va gravida. Men bara under dessa tre försök innan detta så har tre olika kvinnor, både släkt och vänner, kommit ut med sina graviditeter. Det känns som hårda slag i ansiktet att få veta något sådant när man själv kämpar, så jag känner med dig. Snart är det våran tur ska du se :)

Jag har en graviditet från tonåren som jag kan jämföra lite med. Det var länge sedan nu så minns knappt men jag minns att jag mådde illa tidigt och att jag hade blödningar tidigt likt dom jag har nu. Jag minns också att jag tog ett graviditetstest som visade negativt eller väldigt svagt (tror i vecka 5) för tre veckor senare testade jag igen och var då i vecka 8. Jag valde att avsluta den graviditeten för att jag och killen jag hade då var på tok för unga. Jag hoppas ju såklart att blödningarna jag har nu är sådana jag hade då.

Tack för pepp <3 Ja snart måste det vara våran tur *hoppas*
  • Sockerplanta
    Soff skrev 2021-01-11 14:19:57 följande:

Det är inte lätt alla gånger alltså, och man kan ju bara göra så gott man kan! Inser i samma mening att det är så mycket lättare att stötta andra än att vara stöttande och snäll mot sig själv.. men hursom, hoppas verkligen att de symptom du beskriver inte är mens utan något mycket roligare :) 

Haha potatis! xD

Har vart med om samma sak det där med att andra kommer med gravidbesked, och jag har inte känt någon som helst lycka utan bara sorg... innerst inne är man väl glad för personen, men ens egna känslor tar ju lite överhanden och det är svårt att styra. Man får väl spela glad en kort stund, och sen isolera sig >< hah... det är skitsvårt! Jag har en vän som är gravid nu, och jag känner inte ens för att prata med henne just nu. Känns hemskt, men det är bara så jag känner. Hon vet ju om min sits iallafall, så då förstår hon nog varför jag kanske är lite mer tyst än vanligt. 

Jag önskar att både du och jag och ni andra därute som fortfarande väntar får plus nu nu nu nu!! Kram! 

Ja det är så mycket lättare att peppa andra än sig själv. Det finns ändå något väldigt fint i hur positiva vi är mot varandra här och hur vi hoppas och önskar alla gott. 

Det är många som fått besök av tant röd nu i dagarna. Väldigt tråkigt och jag förstår uppgivenheten. Februari känns litegrann som kärlekens månad så vi får hoppas att det för lycka med sig <3 

• Sockerplanta

Nu börjar jag få upp hoppet igen. Jag gjorde precis ett test som jag ser ett streck på :D Jag tror tyvärr att det bara är ett spökstreck, vågar inte hoppas på annat. Jag försökte få med det på bild men det är för svagt för det. Det om får mig att tro att det bara är ett spökstreck är att jag tycker mig ana ett vitt streck intill men testets kanter är rosa just där strecket är. Strecket ser också för smalt ut. Åååå man blir ju knäpp! Jag får helt enkelt vänta några dagar och sen testa igen. 

• Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-11 19:03:19 följande:
    Wow, men vad spännande ändå! Hoppas verkligen!!
    Ja! Tack <3 
  • Sockerplanta
    Ellilor skrev 2021-01-11 20:45:50 följande:

Hej tjejer,

Jag skulle behöva hjälp att tyda mitt ÄL test. Jag skulle egentligen ha börjat testa igår men jag var så trött att jag glömde bort det. Jag tog detta idag och jag tycker nästan att det ser positivt ut. Har aldrig fått positivt de första dagarna när jag börjar testa så blev måttligt förvånad. Vad skulle ni säga om testet?

Jag tycker att det ser positivt ut men det är svårt att tyda.
  • Sockerplanta
    Soff skrev 2021-01-11 20:59:42 följande:

Jäklar va det började ila och hålla på i nedre magen idag.. som liksom går ner i benen och bäcken..nästan som att något hamnar i kläm ibland. Kan ju vara mens-känningar inför bim för har ju fått liknande tidigare cykler.. men hoppas såklart inte på det..  

Jag förstår precis hur du menar, som en nerv som kommer i kläm och ilar ner i låret. Obehagligt men spännande då man hoppas att det betyder något.

Jag hade en märklig ilning igår. Det ilade/stack/högg till på en liten punkt (stor som fingerspets) i ljumsken/på venusberget och höll i sig i säkert en halv minut. Känslan var så koncentrerad på ljust den punkten. Det har jag aldrig varit med om förut. Jag tror inte den känslan betydde någonting men det var bara så märkligt. 
  • Sockerplanta
    SMEL skrev 2021-01-12 02:45:40 följande:

Fick kemisk graviditet

Nej så tråkigt att höra <3 Jag önskar att ni snart får något igen som också stannar
  • Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-12 08:49:50 följande:

Inatt kom mensen. Egentligen är jag lite lättad, att mina bruna flytningar och småblödningar berodde på stundande mens, för jag hade inte orkat med ännu en graviditet med sånt just nu eftersom jag har väldigt dåliga erfarenheter av det.

Jag tar bort mig från listan senare, det bara krånglar på mobilen. Stort lycka till till er som är kvar!! <3

Nej vad tråkigt. Jag kommer nog snart och gör dig sällskap i februari-tråden. Jag har börjat känna av mensvärk nu :/ <3
  • Sockerplanta

Jag läste vad ni andra hade skrivit om hur era män är insatta i cykeln och hur dom tar hand om sin egen fertilitet. Jag tror att det är vanligt att dom inte tänker så mycket på sin egen fertilitet och att dom tar allt lite som det kommer. Lite samma inställning som killar generellt har till det mesta. 

Jag och sambon dricker väldigt sällan och tobak och koffein är inte heller något vi konsumerar. Vi har bra BMI båda två och tar promenader med hunden, ingen annan träning. Vi äter inte jättehälsosamt men inte heller onyttigt. Jag äter tillskott av järn, folsyra och omega-3. Han tar inga tillskott. 

Jag är väldigt fertil, eller har i alla fall varit. Jag har tre graviditeter i bagaget. Två trots p-pillet från tonåren (slutade med abort v. 7 och 9)  och en trots kondom med exet (slutade med tidigt missfall i v.5). När jag har varit hos gyn har dom alltid sagt att allt ser bra ut och kunna fastställa att ägglossning skett. Jag har vid ett tillfälle också fått veta att jag haft ägglossning från båda äggstockarna så jag tvivlar inte på min egen fertilitet. Däremot tvivlar jag på hans. Han var med om en olycka som barn som slutade med att han fick sy ihop pungen igen. (Jag vet inte exakt hur omfattande det var. Enligt läkaren då var den ena kulan helt oskadd och den andra skulle repa sig.) Jag tycker att sambon borde göra ett hemmatest för att se hur våra förutsättningar ser ut eller om vi kämpar förgäves men han vill inte göra ett. Jag tror att han är rädd för vad det ska visa och säger att "testen är införlitliga och ändå inte ger ett rättvist resultat".

Det ni andra diskuterat om barn sent på året - Jag var först inne på att jag inte vill ha barn oktober-december men jag känner nu att jag inte vill sluta försöka. Barn vill vi ha oavsett när på året. 

• Sockerplanta
    Babymonitor skrev 2021-01-12 15:34:00 följande:
    Eftersom vi konstaterat att sannolikheten att jag är gravid igen och visar plus så tidigt är typ 0, är detta istället tecken på utomkvedshavandeskap? :o
    Jag vet verkligen inte mycket om det så jag har ingen aning. Jag hoppas bara att allt går vägen och att du får positiva besked på fredag. Jag önskar allt gott <3
  • Sockerplanta

Nu kom mensen för mig med och det känns otroligt deppigt. Jag får försöka glädjas åt att den åtminstone är punktlig. Jag hoppas att det blir vår tur nästa månad. Grattis till er som plussat och till er som har bim kvar önskar jag all lycka. <3

• Sockerplanta
    Soff skrev 2021-01-13 17:02:41 följande:
    Nejjj va tråkigt! :((( förstår dig verkligen. Det suger!! Ja hoppas på nästa månad <3 
    tack <3
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet