BIM januari 2021 - Första barnet
Usch, har drömt såna mardrömmar senaste 2 nätterna. Har drömt om att min sambo inte längre vill vara med mig, och att det nu var sista försöket till barn, sen lämnar han mig. Och eftersom jag är 32 tänkte jag i drömmen att, då får jag nog ge upp det där med barn. Och det var så intensivt också, så jag trodde när jag vaknade att allt var sant, tills efter några sekunder när jag förstod att så var det ju tack och lov inte.. vaknat flera gånger och så har det då domnat i både händer och armar för att jag legat konstigt på dom. Näe, fy! Hoppas jag slipper det inatt..
Förövrigt tycker jag inte jag känner så jättemycket denna cykel. Det har ilat till ibland i nedre magen på antingen den ena eller den andra sidan.. men det tycker jag att det gjort senaste gångerna..Sen har jag extremt kort stubin. Men det har jag oftast innan mens så det behöver inte betyda något överhuvudtaget det heller.. Är så lätt att känna att man tappar hoppet när man liksom inte känner något annorlunda. Men vet ju att det är många som inte känt något annorlunda alls och blivit superförvånade över sina plus, så det behöver ju inte betyda någonting. Men man önskar ju att det ska vara något riktigt särskilt som utmärker sig för att det är något.. Det börjar ju så smått närma sig bim för mig (15 jan står det nu i NC men tror snarare på 16:e eller kanske 17:e som den sagt innan, men får väl se), och då börjar tankarna snurra igen..
Ja tankarna snurrar alltid veckan innan bim. Man letar symtom och hoppas på att man ska känna något och både kroppen och en själv lurar en (eller inte lurar en). Det är ju så olika för alla, en del känner något och andra inte. Vi alla letar nya symtom och förnekar symtom som liknar dom vi haft förut. Vad dom betyder är svårt att säga men att vi känner av dom, inte känner av dom, tänker konstant och letar efter känningar är ju ett tecken på att vi alla hoppas och håller tummarna tills dom bli blåa. Om inte annat så är ju detta letande på symtom det bästa tidsfördrivet vi har veckan innan bim haha. Jag håller som sagt tummarna för dig <3