Inlägg från: Sockerplanta |Visa alla inlägg
  • Sockerplanta

BIM januari 2021 - Första barnet

Ericky skrev 2021-01-03 10:40:05 följande:
    Googla Bisolvonmetoden och Familjeliv. Det är många som har försökt länge som lyckats med det. Sedan finns det ingen forskning eller faktiska belägg för att det skulle funka, men jag var som du villig att testa och visst har jag märkt skillnad denna äl! Hoppas innerligt att jag får visa er ett plus äntligen om någon vecka <3

Jag för övrigt kört utan Rosenrot som många kombinerat med Bisolvon eftersom jag äter en medicin som inte ska kombineras med Rosenrot.
    Tack. Jag hittade en del om det och det blir att testa det om det inte tar sig denna gång.  :)
  • Sockerplanta

Jag vet inte vad som händer med mig men jag har känt mig ledsen och helt energilös sen äl för fyra dagar sedan. Jag brukar inte känna så här men nu ligger jag bara och gråter helt utan anledning. Denna väntan knäcker mig. Jag har varit med om att jag känt mig nere vid mens och innan äl men inte efter äl som nu. 

• Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-04 17:44:16 följande:
    Usch vad jobbigt. :( Kanske bädda ner dig i soffa/säng med en bra film? Kram!
    bananmilkshake skrev 2021-01-04 17:45:10 följande:

Såg nu att vi har samma BIM, Sockerplanta. Glad

Tack för lite pepp <3 Vi får genomlida denna väntan ihop, men vad tiden går långsamt nu! Det är härligt att man har varandra här och kan följas åt i denna resa Glad

• Sockerplanta
    josefinbet skrev 2021-01-04 18:29:31 följande:
    Förstår att det är jobbigt och det är helt okej att vara ledsen och frustrerad!  Man tänker nog innan man börjar försöka att denna väntan inte är så farlig men det är verkligen en stress och frustration att gå och hoppas och vänta. Jobbar du hemma? Jag är tvungen till att jobba hemma (kontor stängt pga corona) och upplever att det blir tusen gånger värre när jag är ensam så stor del av dagarna (sambon jobbar på kontor fortfarande) och inte träffat någon på länge. Kanske kan du ta en promenad eller ringa med någon bara för att tänka på annat? 

Ja så är det helt klart. Innan vi började försöka kunde jag läsa i trådar om personer som hade svårt att tyda graviditetstest dom gjort bim-3. Jag minns att jag tänkte "Herre Gud! Det är väl bara att vänta på mensen och kommer den inte kan ni ju testa då. Varför har folk inget tålamod?" Jaaa... vad lite man visste hahah. Skrattande

Ja jag arbetar hemifrån nästan varje dag, vissa dagar behöver jag åka ut på jobb men det blir mest möten hemifrån. Sambon är tekniker och kan därför inte jobba hemifrån så dagarna hemma känns ju minst sagt ensamma. Hunden är hemma med mig så promenader och sällskap har jag där. Jag har vänner jag träffar flitigt (utomhus med avstånd) och ringer ofta men jag delar inte denna resa med dom. Jag ser hur jag en dag ska få överraska med beskedet att vi väntar barn men det kanske är så att jag istället behöver deras stöd på resan dit.

Hur har ni andra gjort? Känner nära och kära till att ni försöker skaffa barn? Om dom vet, efter hur många försök valde ni att berätta? 

• Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-04 18:42:20 följande:
    Ja alltså det hjälper så sjukt mycket! Att veta att alla andra också sniglar sig igenom sin ~två-veckorsväntan. Snart har vi bara en vecka kvar! 

Jag ska verkligen försöka hålla mig från att testa tills bim, men känner jag mig rätt kommer jag inte kunna hålla mig tills dess. haha.

Denna resa är tuff men också väldigt spännande. Det är lite som att följa den bästa av alla serier fylld med glädje, gråt, förtvivlan och hopp. Det jobbiga är att det bara sänds nya avsnitt varannan vecka med världens mest spännande cliffhanger. Skrattande

• Sockerplanta

Det är intressant att läsa hur ni andra har gjort, om ni berättat om denna resa för nära eller inte. Tack för att så många svarade på min fråga. Jätteintressant att läsa svaren (för många att citera alla).

Vi har som sagt inte berättat för någon men jag överväger nu att berätta för mina närmsta vänner efter det jag läst att ni har skrivit. Det är ju viktigt att prata om att det är långt ifrån alla som får barn på första försöket. Samtidigt är jag orolig för att känna av ännu mer press om jag berättar. Mamma kan ibland hinta om att hon vill att vi skaffar barn och sedan vi bestämde oss för att försöka i somras har det hänt säkert varje gång vi setts att hon frågat om det är vår tur snart. Jag blir ledsen när hon frågar och tänker att det kanske aldrig blir vår tur. Jag vet inte om jag hade känt en lättnad och ett stöd eller mer press om jag berättade för henne. Som många av er sagt har ni berättat om missfall och det förstår jag. Vid ett sånt läge hade jag också valt att berätta.

• Sockerplanta
    Stickling skrev 2021-01-06 09:20:28 följande:
    Ja, eller hur, roligt att så många svarade på din fråga och intressant att läsa svaren! Man kan ju verkligen tänka på många sätt kring detta. Fint att du överväger att berätta för några utvalda vänner, förhoppningsvis kan du få stöd av dem. Tänker att du, om/när du berättar, kanske också kan säga just det du skriver här, att du är rädd att känna dig pressad? Ett tips är att uppmana dem att hellre fråga -hur mår du?- än -hur går det?- när de vill visa att de tänker på dig. Då kan du själv välja om du vill ta upp försöken eller låta bli att prata om dem just då. Det kan ju även gälla din mamma, kanske kan du försöka säga till henne att du blir ledsen när hon frågar? Hon vill ju troligen bara väl, men om möjligt kanske det vore bra om hon blev medveten om hur du känner. Förstår självklart om det är svårt eller känsligt att ta upp det, men det låter jobbigt att behöva känna att den där stressande frågan är på lut varje gång ni ses.
    Tack för bra tips. Jag ska nog ta upp det mamma nästa gång också och förklara hur jag känner varje gång hon frågar. Jag vet att hon kommer förstå och vara ett stöd. 
  • Sockerplanta

Skendräktighetsveckan har nog börjat för mig också nu (bim-6). Jag letar symtom som vanligt den här tiden i cykeln. Jag brukar ha ganska kraftig molande värk denna tid men har inte känt av det alls nu. Jag har dom senaste två dagarna reagerat starkt på dofter och jag var helt nere igår. Jag fick en liten rosa blödning igårkväll och jag hoppas på att det var en nidblödning. (Jag tror tyvärr den berodde på att vi hade sex några timmar innan.) Alla dessa symtom är sådana jag inte brukar ha så jag hoppas ju såklart på att det inte bara är skendräktighet.

• Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-01-07 14:44:14 följande:
    Jag fick också en sån blödning efter sex. Brukar inte ha det, men har haft lite småblödningar sen senaste mf, även om det hade slutat nån vecka innan. Känner mig också lite nere! Vi är visst synkade, haha. Idag känner jag mig också lite varm, vilket var mitt tidigaste och tydligaste symptom vid mina två graviditeter (fast då kokade jag). :o Men det låter lovande att det är nya symptom för dig! Har du nån tanke om när/om du kommer testa?
    Jag hoppas verkligen det vi känner är början till ett plus och något som stannar också. 

Jag vill ju helst vänta tills BIM men det kommer jag nog inte kunna hålla, haha. Men jag kommer tidigast testa på söndag BIM-4. Hur kommer du göra?
  • Sockerplanta
    Babymonitor skrev 2021-01-08 13:28:44 följande:

Hej alla!

Jag är säkert bara helt tokig.... men!

Jag fick MF 25/12. Neg gravtest när blödningen slutat ca 5 dagar senare. Ägglossning tillbaka runt 5/1 och vi hade sex. Mycket konstiga känslor i tjejmagen sedan dess och idag extremt illamående. Vet att det är orealistiskt tidigt men tänkte att hormonet kanske går upp snabbare efter att jag precis varit gravid.. så tog ett testa tidigt.. som jag bedömer är positivt?? Svagt men klart rosa!

Tankar???

Det ser ju helt klart positivt ut på alla bilderna men som bananamilkshake skriver är det ju nästan omöjligt tidigt. Är du säker på att testen var negativa efter missfallet? Jag hoppas ju såklart på allt gott men att ägget ska ha hunnit fästa och utsöndra hormon till den nivån på tre dagar låter helt otroligt i så fall. Kanske är det den första befruktningen som hållit sig kvar trots blödningarna och att du fått utslag på ägglossningsstickorna av hcg-hormonet? 
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet