• Ericky

BIM januari 2021 - Första barnet

Stort grattis till er som plussat! Måste vara helt fantastiskt! Solig

Här lever hoppet 1 vecka innan BIM. Har molvärk som kommer och går och idag är en bröstvårtan jätteöm (vilket är ett nytt menssymtom om det skulle vara symtom på den och inte graviditet). Dessutom är bröstvårtorna alldeles ljusa, typ beige-vita. Jag vet att bröstvårtorna blir mörkare iom graviditet, men efter att ha läst lite kan de också bli ljusare tydligen i början pga hormoner. Så jag hoppas, hoppas, hoppas :)

• Ericky
    Link92 skrev 2021-01-09 12:24:35 följande:

Jag tror verkligen att jag kommer få mens idag eller imorgon som beräknat, har haft ljusrosa flytningar idag. Samtidigt mår jag så illa och känner mig riktigt bakfull trots att jag inte druckit en droppe, det är inga vanliga menssymptom för mig. Mina bröst har slutat ömma men temperaturen var lite högre i morse. Usch vad påfrestande det är att bara vänta och tolka motstridiga symptom.. Men ja, kommer inte mensen igång under dagen testar jag imorgon bitti.

Jag håller alla tummar jag har extra mycket för dig! <3
  • Ericky
    SMEL skrev 2021-01-09 11:46:45 följande:

Testade svagt igår äl +12 och imorse svagt men tydligare äl +13. Imorgon är bim. Så ska vänta 2 dagar med att testa och köpa digital :D!

Wow så kul! Vågar mig på ett grattis I förskott <3
  • Ericky
    Link92 skrev 2021-01-09 18:19:19 följande:

Tack vad fin du är <3 men mensen har kommit så det blir en februari-tråd för mig framöver..

Dricker dyr champagne ikväll (som blev kvar från nyårsafton) och laddar inför en cykel helt utan kaffe och alkohol från och med imorgon, så hoppas vi att det lyckas i februari :)

Hur känns det för dig? Har du testat nåt än? :)

Buuu för det! Helt rätt med dyr champagne! Man får unna sig allt man vill dessa dagar när man väntar. Själv unnar jag mig lite snus såhär 6 månader in. Har 3 vänner som alla blivit gravida trots snus så jag har svårt att tro att lite snus ska grusa mina chanser. Däremot tänker jag också dra ner på kaffet till nästa cykel till en kopp per morgon istället för 2-3 :) och ingen alkohol tror jag också...

Jag har haft mycket molvärk sedan några dagar tillbaka och fick även ont i bröstvårtorna och brösten igår vilket är tidigt för mig innan mens. Brukar komma några dagar innan bara men idag har jag inte haft något av det, så nu känner jag mig som vanligt. Och därmed ganska negativ ;)

Vi ses i februari-tråden om jag inte har turen på min sida denna månad heller <3
  • Ericky
    MellowJello skrev 2021-01-11 08:46:38 följande:

Jag fick min mens idag :( . Hade det på känn eftersom jag tog ett test som var negativt igår och hade svårt att somna igår natt, samt att min temp dök 0,3 grader igår och sen imorse hade det droppat ytterligare några grader. Men man blir ju ändå så besviken!

Kommer ta bort mig från listan och byta till Februarigruppen. Stort grattis till er alla som plussat! <3

Kramis!

Buuu! Kram till dig <3 du och jag är ju väldigt lika (33 år och sjätte försöket nu) så jag hejade lite extra på dig!

Blanka test nu på BIM-4 men jag fortsätter att hoppas tills mensen kommer. Kanske ses vi i februarigruppen :)
  • Ericky
    SMEL skrev 2021-01-12 02:45:40 följande:

Fick kemisk graviditet

Skickar en stor kram <3
  • Ericky

Här närmar sig BIM och jag har spottings (det är inte bara lite rosa utan det är liksom början på en mens) sen några dagar precis som jag brukar numera inför mensen så denna månad känns hopplös tyvärr.

Nytt symtom för skendräktigheten denna cykel är kraftig mensvärk som kommer och går sedan en vecka tillbaka. Så härligt det vore om kroppen inte hittade på nya symtom varje cykel. Eller om inte huvudet hittade på en massa saker, för det kan lika gärna vara tankens kraft.

Blir det inte något denna månad kommer jag fortsätta testa Bisolvon en månad till, men också kosta på mig ett fertilitetstest via Werlabs för att bla få se hur det är med mina hormoner i och med att jag har spottings som kommer och går lite månad till månad. Hos gyn ser allt spontant bra ut så det enda jag kan tänka mig är att det skulle vara någon slags obalans med hormonerna...

• Ericky
    Soff skrev 2021-01-12 17:52:45 följande:

Känner precis likadant, och det är dränerande när det går så mycket upp och ner.. Blir rentav provocerad av andra som blir gravida snabbt, och kan inte hjälpa det! Vissa ska ha det så jäkla lätt :P .. och varför kan inte jag/vi? vara en av dom?!.. näe usch! Man känner sig så o-charmig när man känner sådär, men man kan ju inte rå för sina känslor. Det är vad det är liksom. 

Här är en till bitter person. Förutom att det nu verkar passera ännu ett försök som inte blev något så har jag ju fått mellanblödningar sedan vi började försöka. Och "allt ser bra ut" hos gyn. Ibland blöder jag både innan och efter äl och en normal månad som nu blöder jag i princip från äl tills mensen sätter igång. Och alla vänner blev gravida inom 3 månader och ingen har dessa problem. SUCK känner jag idag.
  • Ericky
    Minime90 skrev 2021-01-13 12:43:48 följande:

Hej alla. Jag har följt er men inte kommenterat då jag inte har mått bra av att stressa upp mig. BIM var runt 28 dec-4 Jan men då det inte var så längesen jag tog ut p-staven så avvaktade jag då jag inte ville bli ledsen.

Tog ett test :O. Jag är gravid :D. Det tog sig på 2:a försöket för oss.

Grattis! :)
  • Ericky

Efter att då i vanlig ordning småblött i princip sedan äl så kom mensen igång idag. Skönt att själva mensen är punktlig, men otroligt tråkigt och stressande att jag har spottings varje månad från äl och "allt ser bra ut hos gyn". Hade min cykel varit normal utan mellanblödningar hade jag inte lagt lika stor vikt vid att vi nu bommat 6e försöket också, men kombinationen onormal menscykel (för mig) och 6 försök åt skogen gör att jag har svårt att bara släppa det. 

Läste väldigt mycket på Vulverines Instagram igår och har bestämt mig för att se över mina B-vitaminnivåer samt Zink och Magnesium. Jag kommer att pausa försöken med Bisolvon som jag varit inne på och istället försöka se om jag kan få tillbaka min kropp i balans med vitaminer och koffein-stopp. Så glad över att ha hittat hennes Insta eftersom hon säger att det finns saker att göra själv när vården säger att "allt är bra" när man själv vet att så är det inte. Jag känner min kropp bäst och vet att det här inte är normalt. Ska ta kontakt med gyn igen också och be att de testar sköldkörteln eftersom alla (!) kvinnor i min närmaste familj har problem med den. 

Lycka till ni andra som fortfarande har hopp för januari. Jag håller alla tummar för er och kommer hålla span här. Ni som bommar hoppas jag att jag ser i februaritråden sen <3

• Ericky
    Soff skrev 2021-01-14 12:48:16 följande:
    Men åh nej! :(( usch va tråkigt!!... KRAM! Och förstås extra jobbigt att kroppen inte riktigt beter sig (för dig) normalt. Jag hade som sagt mellanblödningar innan våra försök och har haft det länge, och vet ju inte varför det slutade. Men jag började ju äta lite olika kosttillskott när vi började försöka så kan ju vara det som stabiliserat kroppen. Jag äter D-vitamin, Folsyra, B12, B6, Järn och Zink. Sen åt jag bidrottninggelé ett par månader, men slutade med det, för jag tänkte att det inte gjorde någon skillnad (och det är dyrt..). Så även om jag inte vet om det var det som gjorde att mina mellanblödningar slutade så, who knows.. och då kan det ju kanske vara värt för dig att testa också <3 
    Vet du, det är MYCKET möjligt att dina spottings försvann med hjälp av kosttillskotten. Har nämligen läst runt en hel del sen igår och känner mig hoppfull då det finns massa andra kvinnor som haft problem med spotting (och "svårt" att bli gravid, det har tagit mer än ett halvår om man säger). Sedan har de börjat med B12 och som ett trolleri har mellanblödningarna försvunnit. B12brist är mycket vanligt om man äter en vegetarisk kost och jag skulle säga att jag och mina sambo äter vegetariskt 5-6 dagar av 7. Och de andra vitaminerna du nämner har jag förstått (igår) är superviktiga för att ha en fungerande cykel och kunna få igenom en graviditet som stannar kvar. Så även om jag är nedslagen av en månad till med mens så måste jag säga att det känns okej i och med att jag blev mycket hoppfull av denna information.

Varför, varför, varför får vi kvinnor inte lära oss mer om våra kroppar när en fungerande menscykel och förståelse för den är viktig av flera anledningar? Och varför pratar inte gyn om hormoner eller tar blodprov för att kolla nivåer av vitaminer när man söker hjälp för 6e gången? Och avfärdar en med att "allt är normalt" när den som söker upprepade gånger säger att något inte är rätt. SUCK för kvinnosjukvården (även om det givetvis finns fantastiska undantag) och för begränsad utbildning i detta. Hurra för sociala medieplattformar där man själv kan ta kontrollen och agera och inte behöver vara utelämnad till en kvinnovård som säger att allt är bra. 

Hur känns det för dig nu när BIM närmar sig? Jag håller verkligen alla mina tummar för dig och hoppas att vi slipper ses i februaritråden <3
  • Ericky
    Soff skrev 2021-01-14 12:48:16 följande:
    Men åh nej! :(( usch va tråkigt!!... KRAM! Och förstås extra jobbigt att kroppen inte riktigt beter sig (för dig) normalt. Jag hade som sagt mellanblödningar innan våra försök och har haft det länge, och vet ju inte varför det slutade. Men jag började ju äta lite olika kosttillskott när vi började försöka så kan ju vara det som stabiliserat kroppen. Jag äter D-vitamin, Folsyra, B12, B6, Järn och Zink. Sen åt jag bidrottninggelé ett par månader, men slutade med det, för jag tänkte att det inte gjorde någon skillnad (och det är dyrt..). Så även om jag inte vet om det var det som gjorde att mina mellanblödningar slutade så, who knows.. och då kan det ju kanske vara värt för dig att testa också <3 
    Och tack för din omtanke Hjärta Älskar dessa trådar.
  • Ericky
    Soff skrev 2021-01-14 15:41:38 följande:

Åh ja det känns ju väldigt hoppfullt!! <3 Hade ingen aning om detta, och det kan ju då absolut vara det som hjälpt mig, och kan mycket väl hjälpa dig! Jag har ju liksom haft spottings i flera år :| .. så något har ju hänt i kroppen, och det jag ändrat är ju just med kosttillskotten! 

Ja det är helt vansinne att man inte fått veta mer om detta tidigare tycker jag! Jag har lärt mig så otroligt mycket dessa månader vi har försökt, och man får fortfarande lära sig nya saker hela tiden. Jag tror det skulle lätta mer på all press också om alla människor får veta mer fakta kring detta från start. Ja tänk vilken tur att man har tillgång till så mycket information på nätet, och detta forum som vi kan lära av varandra! Det har lugnat mig många gånger att få stöd här. 

Åh tack så mycket <3 Jag pendlar mellan hopp och "äh, det känns väl som vanligt så det blir väl inget denna gången heller".. så får väl se helt enkelt :) jag vågar inte ta något test.. för är så rädd att döda det lilla hopp jag har.. jag vill bära på det så länge jag kan på nåt sätt.. fick en liten temp-dip imorse så blev lite nedslagen av det, men den ligger fortfarande högt, så det behöver inte betyda något. Sjunker den däremot ytterligare imorn.. så tror jag nog att det är kört.. så jag hoppas verkligen att tempen håller sig uppe nu!! 

Roligt att höra att du blivit hjälpt (troligen) i och med det, det gör mig peppad och hoppfull :)

Jag har inte varit intresserad av att tempa, eftersom jag är rädd att det ska göra mig stressad eftersom jag redan är ett kontrollfreak av naturen och skulle må bra av lite mindre kontroll generellt, haha. Men nu när jag håller på att sätta mig in i det här med vitaminer och hur viktiga de är för en fungerande cykel, så ramlade jag också över infon om att tempa. Att det egentligen är enda sättet att få bekräftat av äl faktiskt sker, då lh-ökningen man får på äl-test inte är lika med det. Jag ska avvakta ett par månader och se vad som sker med lite kostomlägg och vitamintillskott och har det inte tagit sig där i mars så ska jag nog börja tempa :)

Väntar med spänning på din BIM!
  • Ericky
    Soff skrev 2021-01-15 08:57:37 följande:

Och så dippade tempen ännu mer idag på bim :(... så är väl förmodligen inget denna gången heller. Känner mig så vansinnigt uppgiven. Känns som det aldrig kommer bli nåt. Vet inte hur jag ska orka med detta mer.

Nää... BLÄ vad trist! Om det är någon tröst tänker jag att om du som jag haft problem med spottings och blivit hjälp av tillskotten du börjat ta, kanske det kan vara så att kroppen jobbar på att komma i balans ännu? Vet att det bara känns hopplöst, så jag vill försöka sprida lite hopp <3 
  • Ericky
    Stickling skrev 2021-01-15 07:04:12 följande:

Jag är på BIM -3 (ÄL +10) och fick just totalt negativt test. Tempen verkar också vara på väg ner, så jag får försöka ställa in mig på att det inte gick den här månaden heller. Hoppar till februaritråden och önskar er andra all lycka till!

Nej va trist <3 Välkommen in i till vänner i februaritråden <3
  • Ericky
    Iväntanpåivf skrev 2021-01-15 10:11:40 följande:

Kunde inte hålla mig till helgen så testade idag.

Negativt såklart. Några dagar kvar till bim men tror inte på nåt pluss denna gången.

Så trött på detta. :(

Tolfte gången gillt i februari.

Stor kram på dig <3 Har ni fått någon prognos på när ni kan få börja med IVF? Vet ju att du sa att det puttades på iom Covid...
  • Ericky
    Varbergstjej skrev 2021-01-16 09:11:43 följande:

Nu kom tant röd. Blir så trött på detta, min lutealfas är bara 8 dagar? Och då börjar jag småblöda redan dag 5-6... söker man hjälp för sånt?

Kolla Jenny Koos på Instagram. Aka Vulverine. Hon utbildar i hormonhälsa och kvinnokroppen. Jag har försökt I ett halvår nu och har blödningar i princip från äl till mensen kommer. Och "allt ser bra ut" hos gyn. Men ingen har kollat några värden via blodprov så det ska jag bekosta själv nu via werlabs så att jag kan dosera rätt med tillskotten sen efter man enligt Jenny INTE ska behöva blöda annat än vid mensen, då är det något som är i oblans. Kommer ta samma som Soff nämner. Har lärt mig mer från Vulverine på några dagar än i hela mitt liv. Jag har blivit mycket hoppfull av det :) kram!
  • Ericky
    Myran1234 skrev 2021-01-22 17:56:53 följande:

Idag kom mensen, precis enligt appen. Jag blir lika ledsen varje gång även om jag börjat ge upp lite. Varför skulle det gå nästa gång om det misslyckats 11 gånger redan? Vad kan vara skillnaden framöver? Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hatar det här. :( Blir förtvivlad bara tanken över att kanske aldrig bli mamma. Usch och fy. ;(

Skickar en stor kram <3 kanske en föga tröst, men jag har en vän som blev gravid ganska snabbt efter IVF så även om det ska behövas hjälp så går det tillslut för de allra flesta :)
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet