BIM januari 2021 - Första barnet
Jag testade igen imorse (äl+11) och nu är det ingen tvekan om att det är ett streck där, även om det är svagt. Nu hoppas jag verkligen att allt går vägen! Och ingen skumpa för mig ikväll ;)
Jag testade igen imorse (äl+11) och nu är det ingen tvekan om att det är ett streck där, även om det är svagt. Nu hoppas jag verkligen att allt går vägen! Och ingen skumpa för mig ikväll ;)
Tack för svar! Har varit sjukt trött de tre senaste dagarna, med lätt illamående som kommer och går. Konstig smak i munnen.
Dessutom känt mycket stickningar och ?dragningar? runt livmodern, inte alls som mensvärk. Är inte förstoppad, annars hade jag skyllt på det.
Tog ett clearblue testa tidigt idag på morgonen som visar ett svagt streck, och borde fan fira (tänk att få avsluta 2020 så?) men har hört så mycket om spökstreck att jag inte vågar lita på det. Har bara vanliga hemma så kan ju inte testa mer idag.. åker och köper så jag kan testa igen i dagarna. Men det skulle ju tala för att det faktiskt var en nidblödning! Herregud vad tankarna snurrar!
Här är det lh-ökning äntligen! Ägglossningsvärk och fertilt sekret för första gången på länge(!) denna cykel som jag provar bisolvon. Känner mig hoppfull! Fått till sex både igår, idag och vi ska få till imorgon också, sen är det bara vänta och hålla alla tummar :)
Jag kom igpng sent med bisolvon men tod det några dagar innan ÄL. Märkte ingenting särskilt, borde ha satt igång tidigare så som mensen första dag men kom på det lite sent :)
Första månaden jag provar bisolvonmetoden, någon annan som gör det med? Vad har ni för erfarenheter av det?
Just nu känns det lite hopplöst.. vill få plus nu helst för att bara få slippa detta kaos.. varje månad är det kämpigt att ens få till det då mannen har låg lust just nu. Känns bara påtvingat från hans sida.. Vi vill så gärna bli föräldrar så det är ju därför man fortsätter att slaviskt följa min cykels speciella dagar trots att det känns extremt tufft både fysiskt och psykiskt ibland.. Behövde bara skriva av mig lite.
Hoppas som alltid på det bästa för oss alla. Kram och god fortsättning! <3
Förstår också det där med mannens lust. Jag har förklarat för min sambo hur det funkar för att han också ska förstå vikten av att ändå ha inte koll. Att kvinnan släpper 1 ägg per månad och att det då gäller att det finns spermier där i äggledare och väntar. Att alla spermier inte är uthålliga och att det därför gäller att ha sex de mest fertila dagarna också och inte bara innan. Och att det finns en möjlighet att kvinnan inte ens ägglossar varje månad även om man får en lh-ökning, att alla ägg inte är befruktbingsbara ens. Det har gjort att min sambo blivit mer engagerad själv och nu delar vi mer engagemanget och taggar igång varandra när det behövs. Det är väl framförallt bär våra 3-dagar i rad (
infaller som vi behöver dra varandra :) Dagen jag får fast gubbe på äl-testet och efterföljande två dagar. igår var det tex han som såg till att den 3e dagen blev av då jag kände att "äh, vi hoppas att de två första dagarna gjort susen".
Vi har också engagerat oss i lite nya ställningar för att det också ska vara kul och inte bara ett måste. Och ibland kör vi inte penetrerande heller, utan gör annat och så får han "avsluta" så att säga i mig :)
Jag vet inte vad bisolvonmetoden är eller hur det fungerar. Vill ni förklara? Jag är villig att testa alla metoder haha
Glömde skriva att jag är 33 år :)
Ja då har skendräktighetsveckan inletts åter igen. En vecka drygt till BIM och idag tycker jag att jag fått molvärk. Hoppas på massa, massa jobbig molvärk då det tidigare varit ett symtom för mig :)
Denna gång har jag laddat med lite testa-tidigt-test faktiskt så jag ska nog testa söndag tänker jag.