• Stickling

BIM januari 2021 - Första barnet

Msofie skrev 2020-12-21 21:45:01 följande:

BIM kommer sannolikt ändras. Känns tungt att det är vi som än så länge har försökt längst på denna lista.

Förstår att det måste kännas tungt att ha försökt så länge. Nu får vi hålla alla tummar för att 2021 är året då det händer! Hjärta
  • Stickling
    Msofie skrev 2020-12-21 21:46:19 följande:

Vad har ni för erfarenheter av digitalt ägglossningstest? Funderar på att skaffa det, men tycker att det är väldigt dyrt. Har ni sett någon fördel i det, mer än vanliga ägglossningstester?

Jag använder Clearblues med glad gubbe (inte den blinkande sorten). Tycker det är skönt att få svart eller vitt om stegringen finns eller ej. Försökte med vanliga stickor i början men att hålla på och tolka otydliga streck var inte min grej. Förstår att det kan vara smidigt för att man ser när LH-stegringen är på väg, men jag märker det ändå genom att ha lite koll på fertilt sekret Glad
  • Stickling
    helle88 skrev 2020-12-21 22:06:16 följande:

hej på er! lägger till mig i listan här. jag tror jag kommer ha en rekordkort cykel denna månad för jag fick positivt ÄL-test idag på dag 9. innebär BIM 4/1 och blir en cykel på 22 dagar enligt NC, är jätteförvånad för jag brukar ha väldigt regelbundet 26-27 dagar? känns oroväckande med ett sådant hopp så jag har tyvärr redan nu nästan räknat med att det inte kommer ta sig denna gång heller. Känns sjukt deppigt! annars brukar jag ju bli peppig och förväntansfull efter ägglossningen. nu känns det kört på förhand men det kanske också är bra att inte ha några föhoppningar alls? hoppas såklart att cykellängden inte spelar nån roll? viktigaste är ju att vi hunnit ligga i helgen iaf!? Har ni någon idé vad ett sånt hopp kan bero på?

Välkommen! Tråkigt att du tappat hoppet tidigt denna cykel. Tempar du också, så att du kan bekräfta att ÄL verkligen skett dag 9? Tänker att positivt test bara indikerar att kroppen förbereder sig. Men som sagt, det viktiga är ju att tajma försöken, så vi hoppas ändå att det går vägen för er! Hjärta
  • Stickling
    Soff skrev 2020-12-22 10:00:36 följande:

Hej hörni. Idag kom min mens :(... så hoppar väl hit. Snälla låt detta vara den sista bim-tråden. Känns så hopplöst.

Hej, förstår verkligen att du inte velat hamna här, i ytterligare en tråd.. Det finns ju inga tröstande ord som hjälper, men du vet att vi här känner igen oss i det du upplever och kan föreställa oss hur ledsen och uppgiven du känner dig. Nu hoppas vi att nästa år för med sig plus för oss alla Hjärta Kram
  • Stickling
    Ericky skrev 2020-12-25 21:46:54 följande:
    "Kul" att vi ligger ganska jämsides stickling :) detta blir ju vårt sjätte försök och jag är 32 år. Könns alltid lite extra kul tycker jag med de som är mer eller mindre i samma fas även om jag följer er alla med spänning:)

Fast nu sa jag visst fel. Är ju 33 år och inte 32, haha :)
    Hej Ericky! Håller med, alltid extra roligt med de som man är lite mer i samma fas som. Haha, jag fyller själv 33 i januari (fast har inte accepterat det riktigt än, känner jag, haha). Såg att du skrivit ovan att du längtat efter barn i flera år och att ni nu försöker sedan i somras. Så är det för mig också. Missade att kolla i tråden nu när du har BIM denna gång? För min del är det nog runt 5/1, så en dryg vecka kvar. 
  • Stickling
    Stickling skrev 2020-12-27 13:13:18 följande:

Hej Ericky! Håller med, alltid extra roligt med de som man är lite mer i samma fas som. Haha, jag fyller själv 33 i januari (fast har inte accepterat det riktigt än, känner jag, haha). Såg att du skrivit ovan att du längtat efter barn i flera år och att ni nu försöker sedan i somras. Så är det för mig också. Missade att kolla i tråden nu när du har BIM denna gång? För min del är det nog runt 5/1, så en dryg vecka kvar. 

Oj, nu blev det tokigt. ÄL 5/1 menar jag, BIM runt 18/1.
  • Stickling
    Ericky skrev 2020-12-27 16:34:38 följande:

Då är vi ännu mer lika :) jag fyllde i somras så det skiljer bara 6 månader mellan oss :)

Min äl ska vara 1/1 enligt app. BIM 14/1 :) Har börjat testa med Clearblue advanced digital nu istället för att tolka tester. Enligt de har min fertila period börjat idag redan. Enligt appar först imorgon så jag tycker det känns toppen med de testerna. Har även börjat äta Rosenrot och Bisolvon som andra testat, så nu har jag högt hopp igen på denna 6e cykel :)

Okej, kul att höra! :)

Åh, härligt att du har hoppet uppe! Alltid skönt att känna att man testar nåt nytt. Jag håller tummarna för dig!! Är advanced digital de där testerna med blinkande gubbe? Jag kör med Clearblues digitala som visar fast gubbe eller tom ring, så där får man ingen riktig förvarning om LH-stegringen. Men jag tycker de funkar bra ändå, föredrar det framför att tolka streck..

Okej, då ligger vi ganska nära i BIM-tid då :) Det blir spännande, hoppas så på plus för oss båda (och alla andra i tråden, såklart). Jag bor i Uppsala, så där var vi långt ifrån varandra :)
  • Stickling
    Ericky skrev 2020-12-28 11:19:20 följande:

Äsch då! Hade ju varit ännu roligare om vi råkat bo i samma stad :) ja exakt, advanced är mes blinkande gubbe. Så den mäter även östrogennivåerna nu innan som indikerar att man är fertil. Känner också att det blir bättre än att tolka streck.

Ja, synd, det hade varit kul! :) Okej, förstår. Kanske får prova såna test nån gång, alltid kul att testa nåt nytt :)
  • Stickling

Gott nytt år, allihop! Så underbart med de första plussen i tråden! Nu hoppas vi på många fler, så att vi alla får våra efterlängtade barn år 2021. <3

• Stickling
    bananmilkshake skrev 2021-01-01 15:08:09 följande:

Gott nytt år på er! Skönt att vi nu äntligen i alla fall är inne på rätt månad, bim-månaden, haha! Och så himla kul med några plus redan! Jag är superpeppad på den här månaden, mest för att jag är så lättad att vidriga 2020 är över. :p Allt känns så hoppfullt precis efter nyår tycker jag. Kram på er!

Håller med, verkligen så skönt att vända blad och lämna skitåret 2020. Nu hoppas vi på ett desto bättre 2021!
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet