• Stickling

BIM januari 2021 - Första barnet

jennix skrev 2020-12-20 20:26:03 följande:

Vilken härlig och positiv tråd :)

Jag är faktiskt lite orolig och nervös, på något sätt. Förstår att det kan ta tid, men så roligt att resan har börjat nu. Enligt diverse appar bör jag ha ÄL om bara några dagar och har fertila dagar nu. Vad tycker ni om ÄL-stickor? Värt att använda redan nu vårt första försök eller avvakta?

Hoppas på plus för oss alla under kommande året.

Hej och välkommen! Jag såg i listan att detta blir ditt första försök, så spännande! Inte konstigt att det är många känslor på samma gång, av både förväntan och oro. Känner igen mig mycket i det. 

Vad gäller ÄL-stickor är det verkligen en smaksak. Själv har jag lite oregelbunden cykel och använder test i kombination med temp (Natural cycles) för att ha koll på ägglossningen, eftersom den kan variera rätt mycket från månad till månad för mig. Dock har jag tydligt fertilt sekret så märker ändå när de fertila dagarna är på g, så egentligen skulle jag kunna skippa testerna. Använder dem nog mest för att det är skönt att kunna kontrollera något i en annars rätt okontrollerbar process :) Sedan är det ju olika vilka tester man föredrar, själv använder jag digitala från Clearblue som ger tydligt ja- eller nejsvar på om LH-stegring finns eller ej. Många andra här i trådarna föredrar ju stickor där man ser ökningen från dag till dag. Kanske kan du prova utan tester den här första månaden, och om det inte skulle ta sig har du ett ess i rockärmen till nästa gång? :)
  • Stickling
    Emlan93 skrev 2020-12-20 23:18:27 följande:

Hej och vad kul med att åter få vara med i denna fina tråd. Nu håller jag tummarna för 2021 för oss alla, snart händer det! ;)

Välkommen, vad kul att du är med! Ja, nu hoppas vi att 2021 blir bättre än 2020 på alla vis! 
  • Stickling
    KNAS2 skrev 2020-12-20 23:21:34 följande:

Hej kompisar!

Nu tar vi nya tag (i alla fall vi som har några försök i bagaget).

Och innan ska vi ha en förträffligt mysig jul :)

Hej! Ja visst är det fint ändå att få återse gamla bekanta namn i trådarna! Nu hoppas vi att detta blir vår sista!... Glad 
  • Stickling
    msofia91 skrev 2020-12-21 07:54:03 följande:

Hej alla!

Hängt här på familjeliv länge, bästa källan till info och hysteri. Jag och sambon bestämde oss för att börja försöka i somras. Var till en början hysterisk för allt "ska ju vara så jävla lätt", men efter att ha fått mens på dagen alla månader hittills har det fått mig att chilla lite. Har äl enligt tester imorgon och bim den 1 januari, så min lutealfas är i det kortaste laget. Det blir som det blir! Lycka till alla! ??

Välkommen! Haha ja, här blandas info och hysteri i en spännande mix XD Då håller vi tummarna för nyårsdagen då!
  • Stickling
    MAKL skrev 2020-12-21 10:10:28 följande:

Hej alla härliga tjejer!

Hoppar in här från decembertråden då mensen kom som förväntat idag. Kände det på mig redan strax efter äl att det inte blev något denna månad så har redan sörjt, så det känns ok idag. Ska bli kul att följas åt och så hoppas vi på många plus i januari :)

Hej och välkommen! Skönt ändå att du var lite förberedd, även om det förstås alltid är lika tråkigt när månaden inte blir som man hoppas. Nu får vi hålla tummarna för januari! Hjärta
  • Stickling
    Sockerplanta skrev 2020-12-21 10:49:29 följande:

Härligt med sån positiv energi och många namn från decembertråden. Trevligt med nya också. Vilken resa vi gör ihop! Jag hoppas på att vi alla får plus direkt men oavsett kan 2021 bara bli ett bättre år. :D

Men eller hur, nu hoppas vi att 2021 blir hundra gånger bättre än 2020 varit!... Skrattande
  • Stickling
    SMEL skrev 2020-12-21 16:57:09 följande:

Helloo lägger in mig i listan!

Välkommen! Roligt att vi är ett helt gäng redan Hjärta
  • Stickling
    Snäckan92 skrev 2020-12-21 17:38:08 följande:

Lägger till mig :)

Andra försöket med äl-stickor, men tredje totalt :)

Måste bara få dela med mig av en kommentar från min sambo som gjorde mig glad. Igår när vi skulle sova, så låg vår katt mellan oss i sängen (mysigt), och då sa sambon "Tänk, sen har vi en riktig bebis här mellan pss"

Alltså, åh, blev så glad över att han sa så :)

Välkommen! Åh, vad mysigt, så fint att få höra det och att måla upp den målbilden Hjärta
  • Stickling
    Molybden skrev 2020-12-21 20:13:52 följande:

Hej allesammans! Lägger till mig i listan den här månaden. Jag har låga förväntningar efter att ha pratat med gyn men håller ändå tummarna för 2021!

Hej och välkommen! Ja, nu håller vi tummarna hårt för 2021 Hjärta
  • Stickling
    Link92 skrev 2020-12-21 20:16:56 följande:
    Tack! Ja det var ingen rolig tid, men såhär i efterhand känns det mest skönt att veta att vi KAN bli gravida. Vi har ju hållit på så länge och gjort en barnlöshetsutredning som visat att "allt ser bra ut", men utan det där plusset är det svårt att tro på.

Det känns dock orättvist att vi både ska kämpa med att det tar lång tid och behöva uppleva missfall, men allt i livet är väl inte rättvist... Nu hoppas jag att kroppen fattat grejen och behåller nästa plus! :)
    Åh ja, visst är det orättvist. Man tycker att det borde finnas någon rimlighet i att den som försökt länge inte borde behöva drabbas av missfall dessutom.. Men vi hoppas verkligen att det vänder nu och att det äntligen blir er tur Hjärta 
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet