BIM januari 2021 - Första barnet
Vilken härlig och positiv tråd :)
Jag är faktiskt lite orolig och nervös, på något sätt. Förstår att det kan ta tid, men så roligt att resan har börjat nu. Enligt diverse appar bör jag ha ÄL om bara några dagar och har fertila dagar nu. Vad tycker ni om ÄL-stickor? Värt att använda redan nu vårt första försök eller avvakta?
Hoppas på plus för oss alla under kommande året.
Vad gäller ÄL-stickor är det verkligen en smaksak. Själv har jag lite oregelbunden cykel och använder test i kombination med temp (Natural cycles) för att ha koll på ägglossningen, eftersom den kan variera rätt mycket från månad till månad för mig. Dock har jag tydligt fertilt sekret så märker ändå när de fertila dagarna är på g, så egentligen skulle jag kunna skippa testerna. Använder dem nog mest för att det är skönt att kunna kontrollera något i en annars rätt okontrollerbar process :) Sedan är det ju olika vilka tester man föredrar, själv använder jag digitala från Clearblue som ger tydligt ja- eller nejsvar på om LH-stegring finns eller ej. Många andra här i trådarna föredrar ju stickor där man ser ökningen från dag till dag. Kanske kan du prova utan tester den här första månaden, och om det inte skulle ta sig har du ett ess i rockärmen till nästa gång? :)