• Msofie

BIM januari 2021 - Första barnet

BIM kommer sannolikt ändras. Känns tungt att det är vi som än så länge har försökt längst på denna lista.

1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

1/1 partytsljus75, 36 år (första försöket)

1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

3/1 Sockerikaffet, 32 år

4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

13/1 Bananmilkshake, 35 år (imorgon), (femte försöket)

13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

15/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

?/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket)

• Msofie

Vad har ni för erfarenheter av digitalt ägglossningstest? Funderar på att skaffa det, men tycker att det är väldigt dyrt. Har ni sett någon fördel i det, mer än vanliga ägglossningstester?

• Msofie
    KNAS2 skrev 2020-12-21 22:04:54 följande:

Jag använder alltid digitalt. Enkelt och lätt att läsa av!

Använder du då de med 2 fertila dagar eller 4?
  • Msofie

Är det någon som har provat att använda bidrottninggele? Provat det förra cyklen för första gången. Fick ÄL på CD 16 istället för CD 18, upplever nu att jag har mycket mer mens än tidigare? Någon som upplevt samma?

• Msofie
    Baconlover skrev 2020-12-22 16:41:43 följande:

Hoppar in i denna jag med!

Kan inte kopiera från telefonen så jag hoppas någon kan kopiera in till mig..

1/1 har jag bim, 23 år, elfte försöket..

Är också på elfte försöket, heja oss!
  • Msofie
    Sockerplanta skrev 2020-12-22 23:21:15 följande:

Jag tänkte börja med det denna månad men har inte vågat. Jag har redan regelbunden cykel 26 +-1 dag och tydlig äl med utslag på stickorna varje månad. Jag hade hoppats på att bidrottninggelé skulle hjälpa kroppen att bli mottaglig och lättare få ett ägg att fästa. Men jag är rädd för att dom skulle förstöra min cykel om jag började med dom så har därför inte vågat. Är din cykel jämn annars? Blöda mer låter inte alls kul.

Finna det någon här som redan har regelbunden cykel som har erfarnaste av bitrottninggele?

Min cykel är relativt jämn men lång på 32 dagar! Nu förra cyklen blev som sagt 29 dagar, vilket kändes lite bättre. Nu på mensdag 3 har blödningen avtagit drastiskt dock.
  • Msofie

God jul på er alla! Precis som många här säkert känner är julen en tuff tid. Jag tänkte väldigt aktivt förra julafton på att det var sista julen som ett barn inte fanns. Ack så fel man kunde ha. Julen präglas av fokus på barn, räknar med att det även kommer vara många som går ut med sina graviditeter nu, vilket känns tufft.

Mitt fokus ligger mest på att ta mig genom denna julen i behåll. Hoppas ni kommer kunna ha det mysigt ändå!

• Msofie
    Mizzi26 skrev 2021-01-02 14:12:12 följande:

Hej alla. Jag hoppar in här för jag börjar bli tokig!

Jag skulle haft mens för 5 dagar sedan.

Har haft 35 dagars cykel sedan jag slutade med p-piller & känner av äl tydligt.

Denna denna månad var dock annorlunda då jag fick sån otroligt jobbig molande värk när äl skulle va istället för ont i ena äggstocken som jag brukar ha.

Sedan fick jag en sån fruktansvärt jobbig natt 9dagar efter äl om den nu inträffat.. med värk i hela mage/rygg/höfter o ner i låren.

Efter det har symtomen varit sparsamma o jag brukar ha massor symtom innan bim.

Igår på cd 39 fick jag väldigt ömma bröst och jag har haft vattniga flytningar i två dagar och ?mensvärk? i en vecka men ingen mens.

Har googlat så hjärnan blöder nu och blir inte vettigare för det.

Antar att jag väntar på ny ägglossning eller mensen.

Tog ett test på morgonurinen idag o fortfarande blankt...

Mitt kiss är väldigt gult hela dygnet runt oavsett om jag dricker väldigt mycket om dagarna.

Har ingen i min närhet att prata med o det är så himla tråkigt att gå igenom detta själv.

Min man är helt ointresserad tills de blir ett + på stickan...

Förstår hur påfrestande det är att inte veta! Brukade ha 32 dagars cykel men en av mina cyklar förra året var 40 dagar. Höll på att bli helt galen. Men mensen kom tillslut. Tyvärr tror jag att det vanligaste i sådana fall, om man testar negativt, att mensen kommer tillslut. Antingen har ÄL varit senare än väntat eller är det bara en konstig cykel. Hoppas att du får svar snart på något håll!
  • Msofie

Första månaden jag provar bisolvonmetoden, någon annan som gör det med? Vad har ni för erfarenheter av det?

• Msofie
    Ericky skrev 2021-01-02 22:21:12 följande:

Jag trodde jag svarade dig också, men det blev att jag svarade KNAS, så du kan se min erfarenhet där:)

Har även haft mer fertila flytningar än vanligt! Blir spännande och se om det kan få det att fungera.
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet