• Pope Joan II

Otrevlig svärfar

Metalbrutta skrev 2020-12-20 12:02:47 följande:
    Håller med dig, känns bara genant att jag ska behöva göra det är när det är sambons föräldrar, tycker han kan föregå med gått exempel men tydligen inte så jag får ta diskussionen..

Nej uppfostran inom den familjen är absurd, dom har alltid fått som dom vill och levt under svärfars pekpinne.. nog därför min sambo är så konflikträdd och fjollig idag.
    Om du vill föregå med ett godare exempel än vad du menar att din sambos föräldrar gjort så bör du förslagsvis sluta kalla din sambo för "fjollig". Det är nedsättande och inte bara mot honom då. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-12-20 15:33:29 följande:
    Det kan det vara värt! Hellre det än att stå ut med det ts beskriver. Då löser man det hellre på egen hand.
    Det borde de göra redan nu, tycker jag för min del. Men av språket att döma så är nog ts mycket ung och då brukar ju hjälpbehovet i de flesta fall vara något större. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-12-20 15:46:50 följande:
    Håller med! Fast ung eller inte, jag hade slitit och släpat och hyrt in hjälp i värsta fall, allt för att slippa ha med gubben att göra.
    Jovisst, men det är ju just sådant som kan innebära att väldigt unga människor som blir föräldrar också är mer beroende av hjälp. De har oftare låga inkomster och av naturliga orsaker inte så lång livserfarenhet och mycket annat som gör att de behöver bistånd på diverse sätt.

Men Metalbrutta och den hon kallar för fjollig har ju köpt hus så antingen har de pengar eller så bor de på landet eller så har "chefen svärfar" kanske någon monetär inblandning i deras liv. Vi får hoppas på ett förtydligande från bruttas sida. 
Svar på tråden Otrevlig svärfar