Otrevlig svärfar
Jag och min sambo har precis flyttat till ett hus då en mini är beräknad nästa år och oftast så hjälper hans föräldrar till med flytt etc då min familj har det mer ansträngt med tider/barn osv samt att pappa är utbränd. Till saken: jag har alltid haft svårt för min svärfar men inte på de här sättet sen jag blev gravid (är mer känslig nu). Han är så jävla översittare, tar sin chefsroll på en helt ny nivå fast privat och bestämmer hur vi ska göra här hemma. ?Den borde vi inte köpa? ?varför ska ni ha så?? ?Ni borde vänta med där? ?jag skulle aldrig göra sådär? ?varför ställer ni inte soffan åt det hållet, ni skymmer ju fönstret? och går runt med en jävla pekpinne hela tiden. Dessutom har han blivit fruktansvärt respektlös mot mig, hälsar knappt, ifrågasätter mig hela tiden och kollar med en sur blick mot mig hela tiden.. frågar inte ens hur jag mår efter att jag kom hem från akutmottagningen då jag fick en rejäl ångestattack utan frågar istället lite sådär kyligt ?du borde sluta med dom där lyckopillerna?...(???) man bara.. du vet ingenting, kanske är hans arroganta jargong som gjorde att jag tappa greppet. Så fort han tappar humöret kallar han alla för Greta och pekar vad alla ska göra. Jag har iaf pratat med min sambo, han är lite fjollig mot sina föräldrar och säger väl till fast kanske inte på det sättet jag hade gjort om det hade varit mina föräldrar.. så det gör situationen ännu jobbigare. Jag däremot har börjat ifråga sätta svärfar mer och mer på ett lugnt sätt och säger åt honom när han börjar styra och ställa och med det kommer det fler kyliga jargonger.. jävla gubbfan, vad gör man?? Gör man såhär mot en kvinna som är gravid och dessutom ska ge dom ett barnbarn, kommer bli mycket hårdare när det gäller sånt här beteende sen när hon/han är ute för jag har aldrig upplevt sånt här och vill inte att mitt barn ska vara det heller. Jag kommer få utbrott på han snart, men känner att det borde vara min sambos uppgift att prata vett med han och inte jag.. svärmor sitter och är tyst som vanligt så hon kan inget göra. Vad ska jag göra, vill inte ha dom här när han är sådär..