• Anonym (Missfallet)

Hur började ditt tidiga missfall

Jag är gravid i v 4+6 men är säker på att jag fått missfall eller är på gång. Alla mina symptom har försvunnit bara över en natt. Jag har en stickande otäck känsla i livmodern inte växtvärk utan det känns ?elakt?. Vet inte hur jag ska förklara det. Känner på mig att graviditeten avstannat och nyss när jag var var på toa efter en långpromenad såg jag rosa flytningar på pappret. Ni som fått missfall så här tidigt hur startade det? Vad har jag att förvänta mig?

• Svar på tråden Hur började ditt tidiga missfall
  • Anonym (Ulla)

Hur lång tid tog det för er från att ni fick svagare tester till ni började blöda?

• Anonym (Samma här)

Ligger också och väntar ut ett missfall. Har blödigt klarrött rinnigt än sålänge inga klumpar el smärta nu på morgonen. Men känner att detta inte kommer gå vägen :(. Även om man hoppas in i det sista...

• Anonym (Mig med)

Alla mina 7 missfall började med rosa flytningar, som övergick i molande värk och sedan "mens"

• Anonym (Här också)

Är i vecka 7 (6+3) och misstänker även jag att jag har fått eller håller på att få missfall.

Började för 3 dagar sedan med rosa på pappret, blev lite mer rött dagen efter, som rött lite slime på pappret och idag bruna flytningar. Har fått en akuttid imorgon för att göra vul.

Har inte haft ont något men känner att det inte kommer gå vägen då jag knappt haft några symtom innan heller

• Anonym (Samma här)
    Anonym (Här också) skrev 2020-12-21 15:34:50 följande:

Är i vecka 7 (6+3) och misstänker även jag att jag har fått eller håller på att få missfall.

Började för 3 dagar sedan med rosa på pappret, blev lite mer rött dagen efter, som rött lite slime på pappret och idag bruna flytningar. Har fått en akuttid imorgon för att göra vul.

Har inte haft ont något men känner att det inte kommer gå vägen då jag knappt haft några symtom innan heller

Håller tummarna för falskt alarm och att det finns ett tickade hjärta imorgon. Mitt kom igång ordentligt igårkväll (5+1). Som en starkare mensvärk. Inte kul att fira jul nu :(
  • Anonym (Här också)

Ska egentligen inte vara på vul förrän den 28e men jag kände att jag vill inte vänta så länge innan jag får svar iom att jag blöder, ingen värk eller så bara att det kommer blod när jag torkar mig. Inte runnit i toaletten eller kommit något i trosskyddet bara just när jag torkar mig.

Känner att jag redan vet utgången av detta, kände det på mig redan när jag hade plussar att det var något som sa inom mig att detta kommer inte gå hela vägen. Har slagit bort när maken sagt att jag ska köra försiktigt iom att jag har två med mig i bilen nu, svarat med ett leende men sen bara slagit bort det. En ren känsla bara inombords. På ett sätt ska det bli skönt imorgon och få höra vad de säger om allt.

Tråkigt att höra att det tilltagit för dig ?? Mycket blod och klumpar eller hur ter det sig för dig?

• Anonym (Samma här)
    Anonym (Här också) skrev 2020-12-21 16:32:10 följande:

Ska egentligen inte vara på vul förrän den 28e men jag kände att jag vill inte vänta så länge innan jag får svar iom att jag blöder, ingen värk eller så bara att det kommer blod när jag torkar mig. Inte runnit i toaletten eller kommit något i trosskyddet bara just när jag torkar mig.

Känner att jag redan vet utgången av detta, kände det på mig redan när jag hade plussar att det var något som sa inom mig att detta kommer inte gå hela vägen. Har slagit bort när maken sagt att jag ska köra försiktigt iom att jag har två med mig i bilen nu, svarat med ett leende men sen bara slagit bort det. En ren känsla bara inombords. På ett sätt ska det bli skönt imorgon och få höra vad de säger om allt.

Tråkigt att höra att det tilltagit för dig ?? Mycket blod och klumpar eller hur ter det sig för dig?

Ja jag visste nog lite innerst inne också. Har aldrig tillåtet mig å vara glad utan mest orolig. Det kom mkt klumpar inatt så tror att det mesta är ute. Detta var min 4 graviditet. Har två barn och alla graviditeter har jag blött. Men detta var annorlunda. Det kom lixom igång direkt. Kan vara ngt hos dig som blött i slemhinnan el tappen därav brunt nu. Behöver inte vara någon fara! Är det ditt första barn? Lycka till!
  • Anonym (Här också)

Okej, hur får du börja må då? Menar har du ont och ligger eller klarar du smärtan med värktabletter? Hört många som blöder massor och som viker sig av smärta..

Har en pojke som är 5 år, kämpade 3 år för att få honom och nu i 3 år har vi kämpat för syskon.. Fick Letrozol utskrivet för att hjälpa till med ägglossningen och andra omgången plussade vi, vi var så glada men samtidigt direkt kände jag att detta skulle inte gå vägen.. Så imorgon vid 08.30 får jag mitt svar. Blöder fortfarande, eller det kommer fortfarande rosa/brunt/rött på papperet när jag torkar mig.

• Anonym (Missfallet)

Tack alla för era svar och jag beklagar er som fått mf och ma. Jag vet inte vad som hände men det kom inget mer rosa flytningar och symptomen har ökat igen ont i brösten och växtvärk. Fick tom köpa seaband idag för igår började jag må så himla illa på kvällen och det gav inte med sig. Har vul 28:e räknar minuterna dit. Ännu känner jag mig inte trygg. Förväntar mig blod på pappret varje gång jag e på toa.

Tog detta test och det ser ju bra ut men det är ingen garanti.

• Anonym (Samma här)
    Anonym (Här också) skrev 2020-12-21 18:18:33 följande:

Okej, hur får du börja må då? Menar har du ont och ligger eller klarar du smärtan med värktabletter? Hört många som blöder massor och som viker sig av smärta..

Har en pojke som är 5 år, kämpade 3 år för att få honom och nu i 3 år har vi kämpat för syskon.. Fick Letrozol utskrivet för att hjälpa till med ägglossningen och andra omgången plussade vi, vi var så glada men samtidigt direkt kände jag att detta skulle inte gå vägen.. Så imorgon vid 08.30 får jag mitt svar. Blöder fortfarande, eller det kommer fortfarande rosa/brunt/rött på papperet när jag torkar mig.

Skönt med en så tidig tid imorgon. Fruktansvärt när man kämpat så. Denna va oxå efterlängtad. Försökt ett år. Innan det avbröt vi en graviditet pga kromosomfel då kämpade vi 1,5 år. Önskar sååå att du slipper gå igenom ett missfall!

Har inte speciellt ont. Beror nu på hur långt gången man är. Har klarat mig utan smärtstillande. Vill helst inte ta det! Innan när jag var på toa hade blödningen minskat. Så skönt om det mesta kommit ut nu och jag slipper blöda hela julen. Vill bara kroppen ska återgå till det normala så man får försöka igen. Jag fyllde 39 precis så är stressad över åldern :/
  • Anonym (Här också)

Var just hos gyn och kollade.. Hon kunde varken säga bu eller bä. Hon tror att jag inte är lika långt gången som jag enligt sista mensen är eftersom vi har haft hormonbehandling och då brukar man ha ägglossning senare. Kunde se att blödning nu inte längre finns, att jag har en slemhinna på 18mm (vilket hon menade på är bra då den brukar vara ca 8mm vid mens) och fick en ny tid om två veckor för att kolla då hur det ser ut. Hon trodde att jag var ca 5+0/1 och att det då såg normalt ut men att vi skulle avvakta tills om två veckor igen då jag ska tillbaka. Men hon trodde på detta så lite hopp ändå..

Hoppas att du inte behöver ta smärtstillande och att du/ni snart får ett efterlängtade plus!! Förstår känslan av åldern som spelar in, är inte där själv än men känner att tiden ändå rinner ifrån oss iom att vi kämpat nu i 6 år totalt för att få barn, vi har en son men skulle så gärna vilja ha ett syskon där också med i bilden.

• Anonym (Kan gå hursomhelst!)

Hej Ts!

Vad glad jag blir över att din blödning verkar ha avstannat och att symtomen ökar. Låter hoppfullt!

Tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter ifall någon annan läser tråden :)

Jag har varit gravid två gånger och båda gångerna har det startat likadant med rosa/ljusbruna flytningar. Första graviditeten fortsatte dessa flyttningar i runt 6 veckor och resulterade i vår son.

Andra graviditeten hade jag också ljusbruna flytningar samt yrsel/lågt blodtryck. Svagt illamående och kaffet smakade illa. 5+4 försvann mina symptom och 5+5 fick jag färskt blod efter 3 dagar med svaga spottings. Dagen därpå ökade blödningen med klumpar och natten som kom fick jag rejält ont med ännu större blödning. Denna gång slutade det i missfall.

Vad jag ville komma fram är att man kan blöda i början av olika anledningar och det måste inte sluta med missfall :)

• Anonym (Samma här)
    Anonym (Här också) skrev 2020-12-22 09:38:53 följande:

Var just hos gyn och kollade.. Hon kunde varken säga bu eller bä. Hon tror att jag inte är lika långt gången som jag enligt sista mensen är eftersom vi har haft hormonbehandling och då brukar man ha ägglossning senare. Kunde se att blödning nu inte längre finns, att jag har en slemhinna på 18mm (vilket hon menade på är bra då den brukar vara ca 8mm vid mens) och fick en ny tid om två veckor för att kolla då hur det ser ut. Hon trodde att jag var ca 5+0/1 och att det då såg normalt ut men att vi skulle avvakta tills om två veckor igen då jag ska tillbaka. Men hon trodde på detta så lite hopp ändå..

Hoppas att du inte behöver ta smärtstillande och att du/ni snart får ett efterlängtade plus!! Förstår känslan av åldern som spelar in, är inte där själv än men känner att tiden ändå rinner ifrån oss iom att vi kämpat nu i 6 år totalt för att få barn, vi har en son men skulle så gärna vilja ha ett syskon där också med i bilden.

Men de lät ju oerhört hoppfullt! Kommer de bara lite spottings behöver du inte oroa dig. Har fått en tid för nytt recept för letrozol och lite koll men inte förrän i februari, så känns långt dit, deppigt! (har du och sälja köper jag mer än gärna ;)). Har inget ont längre och bara lite spottings kvar, så de känns skönt! Lycka till nu och god jul!
Svar på tråden Hur började ditt tidiga missfall