Någon som fått sen abort beviljad?
Anonym (Rädd) skrev 2021-01-24 18:51:22 följande:
Jag klarade inte mentalt att göra aborten så sent, blev gränspsykotisk inför det tyvärr (har varit det förut)
Mår nu fruktansvärt dåligt. Önskar bara att jag kunde vrida tillbaka tiden till vecka 5 då jag först kände övertygelsen att göra abort, och att jag fått stöd i att göra det. Det är olidligt. Mitt liv går mig helt ur händerna och jag får leva endast för barnen, vilket jag kan, men det kommer göra mig enormt bitter. Ett liv åt helvete, hoppas barnens blir bra ändå. Får ge allt till dom.
Vad menar du med att du får leva endast för barnen? Det finns mycket hjälp och stöd att få av samhället, och vården vet ju redan hur du mår. Prata med din bm.
Du kan tex få stödfamilj till barnen där de kan vara ibland för att du ska kunna få göra saker du mår bra av. Är du sjukskriven kan du få förskola på heltid om behovet finns.
Det finns många lösningar, du kan inte se dem nu pga att du känner dig låst. Men när barnet är fött, se till att få hjälp och stöd! Du kanske kan prata med socialen redan nu så kommer de vara väl förberedda på att hjälpa dig och din bebis.