Någon som fått sen abort beviljad?
Först och främst så kommer jag inte svara på frågor om varför jag behöver göra en sen abort (gick precis in i v 18+0) mer än att jag har psykiska och sociala svårigheter som gör att jag absolut inte vill behålla graviditeten. Jag har aldrig gjort abort tidigare och har inte kunnat förmå mig att göra det hittills (bokat av fem tider sen vecka 9) men omständigheterna blir värre och värre och jag ångrar djupt att jag nu missat sista fria abortdagen.
Jag undrar, är det nån som fått avslag på en ansökan om sen abort, eller som fått det beviljat? Framförallt intresserad av fall som beviljats av psykosociala skäl, snarare än kronosomfel och fysisk sjukdom.
Ni som vill ta ut ert raseri eller åsikter mot (sen) abort ber jag starta en annan tråd som svar, jag kommer inte besvara något sånt här och uppmanar andra att inte gör det heller. Vill inte att tråden ska balla ur helt, behöver verkligen kontakt och stöttning och inte få en massa skit, min situation är redan vidrig och mår fruktansvärt dåligt.
Tack!