Bonusbarn - sambo
Anonym (ABC) skrev 2020-12-17 14:22:33 följande:
Jag vände mig hit för att jag ville ha råd och för att jag, trots att jag inte är riktigt glad i barn - tycker om min partners son och vill få detta att funka. jag visste inte att kravet för att bo ihop med någon som har barn är att älska alla barn. Trist att ni dömer mig. Dömer ni nyblivna föräldrar på samma sätt? de som också är rädda för att barnlivet kan bli trist?
Usch. sista gången jag skriver något här. Tack för att ni tog er tiden att svara och tack för er åsikt.
Men faktum är att det är pest och pina att bli bunden av någon annans barn. Det är en helt annan sak när det gäller ens egna, för de har man helt andra känslor för.
Tänk igenom och känn efter innan ni flyttar ihop, för han är bara 10 år så det dröjer några år innan han flyttar hemifrån.
Är exet av den konfliktsökande sorten så är det jävligt jobbigt att stå ut med. Du riskerar hamna i skottlinjen för något du överhuvudtaget inte har med att göra.
Klarar han av att diskutera om du skulle säga något negativt om sonen, eller han bara hugger tillbaks?
Nu menar jag om du har saklig kritik att framföra.