• Anonym (Hm)

Bonusbarn - sambo

Anonym (.) skrev 2020-12-17 13:45:39 följande:

När jag läser detta:

Livrädd för exet, som skapar problem redan nu i tid och otid och livrädd över att behöva leva ett "trist" liv som småbarnsförälder till ett barn som inte är mitt.  men avskyr honom för att han är ett "barn". 

så löser det sig per automatik. Det ni ska säga till sonen är att ni inte kommer att fortsätta träffas. Du verkar inte redo för ett liv med barn.

Håller med.

Du verkar ju redan ha bestämt dig TS. Svårt att ändra på trångsynta människor.

Lev ditt liv och njut av det
  • Anonym (Hm)
    Anonym (ABC) skrev 2020-12-17 14:22:33 följande:

Jag vände mig hit för att jag ville ha råd och för att jag, trots att jag inte är riktigt glad i barn - tycker om min partners son och vill få detta att funka. jag visste inte att kravet för att bo ihop med någon som har barn är att älska alla barn. Trist att ni dömer mig. Dömer ni nyblivna föräldrar på samma sätt? de som också är rädda för att barnlivet kan bli trist?

Usch. sista gången jag skriver något här. Tack för att ni tog er tiden att svara och tack för er åsikt.

Det är inte någon som har dömt dig - tror du dömer dig själv när du anklagar oss för att döma dig. Trångsynt är ingen negativ sak i alla sammanhang men du har ju reda än bestämt dig för en sak och tagit ut händelsen i förväg, så ja.. trångsynt.

Tror du behöver annan hjälp än att fråga random människor på familjeliv om råd, då all människor fungerar olika. Vad som fungerar för sextiotalist som kommer med råd, kanske inte fungerar för dig och jag tänker inte försöka övertala en främling till något den inte vill utan rådet du får av mig (och andra) är att lämna då du själv är så negativt inställd till situationen och redan har målat fan på väggen.

Skulle han dessutom vara din själsfrände så hade du aldrig skapt tråden utan vart med honom trotts din negativa inställning
Svar på tråden Bonusbarn - sambo