Inlägg från: Anonym (styvförälder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (styvförälder)

Bonusbarn - sambo

Ts det behöver inte alls bli dåligt.
    Tänk på att detta är diskussionsforum och man skriver ju ofta vid problem och inte när allt funkar och är bra.
    Jag känner inte igen allt som skrivs om bonusfamiljer här på FL.
    Visst dyker problem upp men även bland mina vänner och släkt är det ingen som upplever det samma sätt som många skriver här.
    Ja det dyker upp saker och man inte alltid överens men för oss flyter det mesta på bra, men visst får man kompromissa ibland.
    Min mans ex är en vettig och trevlig person som man kan diskutera med och samarbetet fungerar bra.
    Jag är själv också uppväxt med halvsyskon, bägge mina föräldrar var gifta innan och hade barn (mina syskon) innan dom träffade varandra (bägge var skilda när dom träffades)
    Jag är dock uppvuxen med bägge mina föräldrar men mina syskon fick ju leva med bonusförälder. 
    Mina föräldrar har alltid kommit överens med sina ex och har alltid behandlat mina syskon på samma sätt, dvs alla barn på samma sätt och visst har det varit problem i bland precis som med helsyskon.
    Mina föräldrar säger också våra barnbarn om alla barnbarn, inte dina och mina.

Men jag har full respekt för att det inte funkar i alla familjer men hos oss funkar det och av våra vänner som har bonusbarn/är skilda är det ingen som har så illa som jag läser om här.

Så tänk på att man skriver när det inte funkar och inte när det funkar.

Svar på tråden Bonusbarn - sambo