• Phalaenopsis

Hur hanterar jag detta

Om de bestämt något som inte funkar för dig - le soligt och säg: "Ok, men då får du fixa kring det där. Jag är bortrest." Och sedan ser du till att kunna ta dig bort om han insisterar.
    "Då kan Dennis inte komma pga dig!" "Det var ju tråkigt, men det var ni som bestämde det."
    "Du tycker inte om mitt barn!" "Det vet du mycket väl att jag gör. Men scheman lägger sig inte själva bara för att ni föräldrar önskar det."
    "Du vill inte att han ska komma hit egentlige!." "Sluta larva dig, det är du själv som ställt till det för er."
    Osv, osv.

• Phalaenopsis

Nu kommer pappan antagligen att tjura en massa. Skuldbeläggandet kommer att komma som ett brev på posten, men bry dig inte om det. Lägg skulden där den hör hemma - hos honom. Hade han inte försökt besluta saker över ditt huvud hade han inte satt sig i den här sitsen. Och den arma ungen kanske inte kommer över på ett tag. Men barnet dör inte av att vara hos sin mamma tills de såta föräldrarna lärt sig att fråga först. Vill pappan verkligen träffa sin son kommer det att gå ganska snabbt. Och vill han inte det kanske barnet har det bättre hos sin mamma.

Svar på tråden Hur hanterar jag detta