Anonym (:() skrev 2020-12-06 14:41:16 följande:
Tack snälla för ditt svar. Vad skönt att höra att jag inte är helt ute och cyklar. Jo vi har haft de så här i ca 10 år! Lätt att bli blind. Om han inte tar sonen när de passar exet så hotas de med att han aldrig ska få se sin son. Jag får absolut inte lägga mig I för exet då jag inte är pappan. Utan det är något mellan dom säger exet dom gångerna jag försökt. Men nu känner jag mig så överkörd och jag har mina barn som heller inte vet när bonusen ska komma. Tror att min man vill göra så som exet vill för att inte skapa drama där. Men nu känner jag mig så betydelselös och utnyttjad. Ingen bryr sig om att jag inte har all ork i världen då jag själv varit sjuk samt har jobbat extremt mycket extra för att få allt att gå ihop, de i sin tur att jag inte varit ledig särskilt mycket.
Familjerätten har dom varit på men där "bryr" dom sig inte om mig utan såklart till deras sons bästa. Och då får jag lixom anpassa mig till deras beslut :(
Fast du behöver inte gå med på vad som helst. Det är ju ditt och dina barns hem också?
Han är nog mer rädd att hamna i konflikt med sitt ex än dig, och därför är han taskig mot dig. Men du ska ju
inte ta detta! Och HAN borde begripa att det är i hans intresse att hålla sig väl med dig, om han vill behålla dig.
Jag bor också i en bonusfamilj och jo, det finns ett "crazy ex" här också men min man och jag är så samspelta. Han skulle aldrig bete sig som din man och vi bestämmer allt tillsammans (vi har barn båda två).
Därför blir jag riktig ledsen av att läsa det du skriver för ni har det ju egentligen inte bra, någon av er.
Kan tänka mig att mannen känner sig i lite av en rävsax gentemot exet, men det ska du egentligen inte behöva ta hänsyn till. Hans sätt att hantera detta är ju bara botten!
Mitt tips är att du kontaktar terapeut för egen del, få hjälp och redskap att hantera detta och - hoppas jag, kanske på sikt lämna detta för jag tror inte att varken du eller dina barn mår så bra att leva med denna man som beter sig så taskigt mot dig?
Du driver hotell, betalar för allt och får dessutom ta emot en massa skit om du någon gång protesterar!