Min bebis tar ut nappen... för att skrika efter nappen
Haha, oj, vilken flashback jag fick nu! Precis sådär gjorde vår unge när han var precis ett år. Jag var så frustrerad att jag slet mitt hår och vägrade till slut att natta honom, så hans pappa fick ta över. Hans pappa var cool och satt bara helt lugnt och sa: "Men ta upp nappen och stoppa in den i munnen istället för att skrika." Det funkade ett litet tag, sedan började ungen pilla ut nappen genom spjälorna i spjälsängen så att han inte kunde plocka upp den själv. Äntligen blev hans pappa också lite frustrerad, men löste det hela genom att köpa 20 nappar och sprida ut dessa i spjälsängen. Ungen somnade alltid innan han hade orkat kasta ut allihop. :)
Jag vill dock varna lite för att sluta med napp tidigt. Vi slutade med napp alldeles för tidigt för vårt barn. Han fyllde två och vi tyckte att då är man stor och ska sluta med napp. Det var det absolut dummaste beslutet vi har gjort. Vad som hände istället var att vår son började suga på fingrarna och att suga på fingrarna är svårare att sluta med. Han kan fortfarande göra det ibland, nu när han är 6 år, och vid tillfällen när han är lite tankspridd (Inte kul i coronatider, men inte särskilt fräscht annars heller.)