Inlägg från: Anonym (Zach) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zach)

Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort

Enligt lag så är det ditt val om barnet föds eller inte. Men tänk ett steg längre fy fan. Om ni inte båda är med på det då då offrar du hans livs planer bara för din egen bästa. Enda valet han har är att utpressa dig eftersom juridisk abort finns inte.Och alla andra tjejer/kvinnor i denna tråd  är kompletta idioter som säger att mannen är en "svin" osv.. 

Det här är varför juridisk abort behövs. Då kan mannen direkt avskaffa säg ansvaret och kvinnan vet med 100% säkerhet att mannen kommer inte medverka. Utan juridisk abort så tror kvinnan i många fall att mannen kommer "ändra sig" och till slut älska barnet oavsett...

• Anonym (Zach)
    Anonym (K) skrev 2020-12-05 22:43:47 följande:
    Han skulle inte ha gjort henne gravid då.

Juridisk abort är inte genomförbart. Abort är när man avbryter en graviditet, det kommer inget barn

Juridisk abort är visst genomförbart. Det betyder att under exakt samma tid som kvinnan kan göra medicinsk abort så har mannen ett val att göra juridisk abort vilket avskaffar han all ekonomisk/laglig ansvar.

Enda anledning varför denna lag kommer förmodligen aldrig gå igenom eftersom folk vill inte att staten ska ta hand om massa ungar genom skattebetalarna.

Dock tycker jag denna lag är en rättighet precis som abort. Ingen människa ska tvingas att bli en föräldrar mot sin vilja, varken man eller kvinna.

• Anonym (Zach)
    Drottningen1970 skrev 2020-12-06 10:58:46 följande:

Den som yrar om juridisk abort inbillar sig att saken handlar om de vuxnas rättigheter och bortser helt ifrån att det handlar om en tredje individ. Nämligen det födda levande barnet som vid en icke utförd abort existerar och har egna rättigheter. Det handlar alltså då inte längre om en mammas rätt att ha en barnafar med i bilden utan om ett levande barns rättigheter att båda dess föräldrar har ett ansvar.Barnet har inget ansvar i hur omständigheter för dess tillblivelse varit och kan således heller ej berövas olika rättigheter som har med föräldrarna att göra så som rätten till sitt ursprung, rätten att bli försörjd och arvsrätt.

Om man funderar på rätten till juridisk abort så kan man ju också fundera på hur man ska lösa de situationer där mamma vill göra abort men pappan vill behålla..

Fast du antar att mamman har "rätt" till pappans ekonomiska förutsättningar. Ingen människa ska tvingas bli föräldrar mot dens vilja. Om mamman väljer behålla, trots att barnet kommer få sämre ekonomiska föruttsättningar då får det stå för mamman. Det går inte att klaga "pappans ansvar" om du tror verkligen på att varje människa ska inte tvingas bli föräldrar mot sin vilja.

Och på tal om den situation var "mamman vill göra abort men pappan vill behålla" så väger mammans val självklart mer. Kvinnan i denna fall kan gu inte uppofra 9 månader av sitt liv, det låter totalt orimligt.

Jag tänker såhär. Om barnet föds eller inte, det är helt upp till mamman, däremot om pappan vill vara en del av barnets liv (ekonomisk och laglig ansvar) det är helt upp till pappan.

• Anonym (Zach)
    Drottningen1970 skrev 2020-12-06 12:01:01 följande:
    Det är som sagt inte mina eller nån annan vuxems rättigheter vi talar om utan om barnets rättigheter. Såklart att hela poängen gick dig helt förbi...

Lustigt hur det handlar om barnens rättigheter på bekostnad av män. Men när det väl kommer till medicinsk abort, du kan du i princip krossa hela barnet med en spiral grejj och för tvinga fram ett missfall.Hypocracy om nånting.

Antingen är det en rättighet att inte bli tvingad att blir en en föräldrer, eller så är barnets liv viktigare. Du (som många andra feminister) verkar körsbärsplocka fram rättigheter som bara ska passa kvinnan.

• Anonym (Zach)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-06 12:21:40 följande:
    Ja vill inte kvinnan ha barn så är det upp till henne med att skydda sig. Men att tro att man som man kan knulla utan att ta ansvar för vad som kan hända är bara oansvarigt.
    Som jag tolkar dig tror du altså inte på att kvinnor ska kunna få göra vanlig abort och män inte juridisk abort ?
  • Anonym (Zach)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-06 12:30:29 följande:
    Sen kan jag tycka att om man gör abort för att man inte skyddat sig ordentligt som kvinna med så borde man få betala för att göra abort. Och inte kunna använda det som ett preventivmedel. Jag kan bli riktigt irriterand när jag hör kvinnor gjort abort 8 kanske även 10 ggr då får man faktiskt för länge sedan börja betala för det.

Hela försörjninen ska ske på morsan om pappan gör en juridisk abort. Jag fattar inte hur du kan ta för givet att pappan är automatiskt ekonomiskt ansvarigt bara för att barnet lever. Om man ska klaga på någon så är det MORSAN som ska vara få skuld om barnets föruttsättningar inte är dom bästa. Det är trots allt mamman i denna fall som villa att barnet skulle komma in till världen oavsett vad pappan ville.

Med juridisk abort så kan pappan också säkerställa till mamman att han kommer inte vara delaktig. Många kvinnor verkar tro att efter barnet ha fötts, så kommer pappan älska barnet när han ser dom "lilla små söta händerna." Det där är bara en dröm

• Anonym (Zach)
    Anonym (K) skrev 2020-12-06 14:32:26 följande:
    Det kallas i så fall att överge.

Varför ska barnen straffas för att pappan inte vill ta ansvar för sina spermier? Hatar du barn?

Varför lägger du igen ansvaret på mannen som har hypotetiskt gjort en juridisk abort. Lägg istället ansvaret på MAMMAN som tog in ett barn i världen som hon inte kunde ta hand om.

Det vore en annan sak om både mamman och pappan höll med om att barnet ska födas. Endast då har pappan ett ansvar

• Anonym (Zach)
    Anonym (Ia) skrev 2020-12-06 15:51:40 följande:
    Tror du att killar/män kommer ta ansvar för att det inte ska bli barn om de kan göra juridisk abort?

De kommer kunna knulla och sedan slipper de precis ALLT ansvar för om det blir barn eller ej.

Det är STOR skillnad på att behöva göra ett kroppsligt ingrepp och att skriva på ett papper, eller hur? Så risken är jättestor att killar skiter i precis allt ansvar och bara kör på, för sen kan de bara skriva på ett papper... bättre att lära killar/män om hur barn blir till och ta ansvar för sin egen reproduktion för tydligen har de ingen aaaaning om hur biologin fungerar.

Jag fattar inte din fråga om det är en stor skillnad mellan att skriva papper och göra en kroppslig ingrepp ? Det är principen som gäller här. Tror du med handen på hjärtat att "ingen människa ska tvingas bli en föräldrer mot dens vilja" ? Om du gör det fast enbart för mammam då är du dubbel-moraliskt. Punkt slut.

Och för övrigt det där med att "lära killar ansvar" kan exakt samma sak applicerar tillbaka på kvinnorna. Lär t.ex kvinnor att inte "sära på benen" så slipper dom göra abort ? Tycker du den retoriken låter rimligt ? I didn't think so. Så varför använder du den retoriken på männen ?

• Anonym (Zach)
    Anonym (K) skrev 2020-12-06 16:15:51 följande:
    Blev hon gravid på egen hand? Det krävs en man också.

Abort är en lyx, en plan B. Vi börjar bli alldeles för bortskämda och tar abort för givet numera.

So what om det "krävdes en man också", hela poängen med juridisk abort är att man ska också ha reproduktiva rättigheter som hjälper dom att inte bli föräldrar mot sin vilja. Precis som medicinsk abort hjälper kvinnor att inte bli mammor emot deras vilja. Det är inte svårare än så

Jag ska ge dig två personliga berättelser varför detta är viktig. Kommer inte ge riktiga namn dock

Story 1

Min kompis (Kalle) i gymnasiet började ha sex med sin tje (Lisa)j i gymnaseit vid 17 års ålder. Lisa sa till min kompis Kalle att hon använder p-piller och att dom behöver inte använda kondom. Min kompis gjorde det största misstaget i hans liv och litade på henne. Det kom senare fram att hon hela tiden FÖRSÖKTE bli gravid och lurade Kalle att hon åt p-piller. Lisa tog massa anti-depresiva och kände att ett barn skulle göra henne lycklig.  Hon trodde att när han skulle se barnet första gången skulle Kalle ändra på sig och bli positiv till barnet. Däremot varade det bara några månader innan dom började gräla och gjorde slut. Kalle avslutade aldrig gymnasiet eftersom han var tvungen nu att passa barnet varannan helg.

Hon har i princip förstört hans liv, och även om man vet om preventivmedel som kondom och p-piller så kan man ändå bli lurad av sin partner. Man kanske litar på sin partner när man borde egentligen inte göra det

Story 2

Efter att jag avslutade typ en KK relation med an tjej så började hon säga att hon var gravid. Jag använder alltid kondom så jag var i chock när hon sa detta. Det började komma spöktankar om att "kanske kondomen sprack" etc... Jag kunde inte sova i nätter och i princip fick underkänt i pågående kurser vid universitetet (vilket affekterade CSN lån). Jag pressade henne om när fick hon sin senaste mense osv, hon gav oklara svar. Det kom fram till slut att hon försökute bara manipulera mig och få mig tycka synd om henne. Äickliga fittan. Om juridisk abort skulle finnas så skulle jag (och andra män) känna en viss bekvämlighet efter varje sex session. Även om man använder kondom kan man få spök tankar om "kanske kondomen läckte" etc..

• Anonym (Zach)
    Anonym (Jojagog) skrev 2020-12-06 17:12:29 följande:
    Jag är helt med på att det borde införas juridisk abort. Det vill jag börja med att säga.

Story 1, varför var Kalle tvungen att hoppa av gymnasiet för att han "var tvungen" att ta hand om ungen varannan helg?
    Han började ha sex med henne vid 17 års ålder, då borde han varit 18 när barnet föddes och man brukar faktiskt inte lämna iväg nyfödda bebisar varannan helg... och Kalle hade ett år kvar av gymnasietiden.
    Du får ursäkta... men detta verkar minst sagt påhittat.

Story 2, brukar du kalla tjejer för "äcklig fitta"? 

Kalle hoppade inte av direkt. Han gick om ett par gånger samma år på gymnasiet.

Det där med varannan helg hände bara senare när barnet var 4-5 eller något sånt. Men dom första åren så försökte dom leva tillsammans men gjorde slut typ hela tiden och försökte igen.

Jag menar inte att gymnasie elever som har barn har absolut inge möljighet att avsluta gymnasiet. Däremot vill jag poängetera att det är definitivt ett stort hinder.

Det där med "äckliga fitta"  tycker Jag är rimlig deskription av henne. Det är inte mycket värre än vissa som kommenterar i den här inlägget till trådstartaren t.ex som "lämna idioten," "flytta från svinet" etc...

Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort