Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort

För det första: Han kan inte slänga ut er. Det är ert hem. Om jag minns rätt gäller tre månaders uppsägningstid.

För det andra: Han skulle gett fan i att göra dig gravid. Många idag tar abort för givet, men vi ska istället se det som en plan B som kvinnor kan ta till om de vill. Det ska inte vara standard. Han får skylla sig själv.

• Anonym (K)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-12-05 07:27:57 följande:

Tack för alla svar,

En av de saker som gör mest ont är att han anser att han själv hanterat situationen oklanderligt, att det är mitt fel att jag ställts inför detta ultimatum då jag utövat känslomässig utpressning mot honom.

Tid för abort är inbokad nästa vecka.

Vilken jävla gris han är.

Du ska lämna honom hoppas jag?

Han kan inte tvinga er att flytta över en natt.
  • Anonym (K)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-05 22:25:44 följande:

Enligt lag så är det ditt val om barnet föds eller inte. Men tänk ett steg längre fy fan. Om ni inte båda är med på det då då offrar du hans livs planer bara för din egen bästa. Enda valet han har är att utpressa dig eftersom juridisk abort finns inte.Och alla andra tjejer/kvinnor i denna tråd  är kompletta idioter som säger att mannen är en "svin" osv.. 

Det här är varför juridisk abort behövs. Då kan mannen direkt avskaffa säg ansvaret och kvinnan vet med 100% säkerhet att mannen kommer inte medverka. Utan juridisk abort så tror kvinnan i många fall att mannen kommer "ändra sig" och till slut älska barnet oavsett...

Han skulle inte ha gjort henne gravid då.

Juridisk abort är inte genomförbart. Abort är när man avbryter en graviditet, det kommer inget barn.
  • Anonym (K)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-05 22:58:03 följande:

Juridisk abort är visst genomförbart. Det betyder att under exakt samma tid som kvinnan kan göra medicinsk abort så har mannen ett val att göra juridisk abort vilket avskaffar han all ekonomisk/laglig ansvar.

Enda anledning varför denna lag kommer förmodligen aldrig gå igenom eftersom folk vill inte att staten ska ta hand om massa ungar genom skattebetalarna.

Dock tycker jag denna lag är en rättighet precis som abort. Ingen människa ska tvingas att bli en föräldrar mot sin vilja, varken man eller kvinna.

Det kallas i så fall att överge.

Varför ska barnen straffas för att pappan inte vill ta ansvar för sina spermier? Hatar du barn?
  • Anonym (K)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-06 15:50:31 följande:

Varför lägger du igen ansvaret på mannen som har hypotetiskt gjort en juridisk abort. Lägg istället ansvaret på MAMMAN som tog in ett barn i världen som hon inte kunde ta hand om.

Det vore en annan sak om både mamman och pappan höll med om att barnet ska födas. Endast då har pappan ett ansvar

Blev hon gravid på egen hand? Det krävs en man också.

Abort är en lyx, en plan B. Vi börjar bli alldeles för bortskämda och tar abort för givet numera.
  • Anonym (K)
    Ess skrev 2020-12-06 20:14:37 följande:

Lever man ihop så är det rätt ofta att man är överens om att den ena använder skydd. Skulle kvinnan råka bli gravid så är det abort som gäller i så fall, oavsett vems skydd som inte funkat. 

Nej. Det är stor skillnad på att undvika graviditet och avbryta en graviditet. Jag har avbrutit en graviditet och kan säga att det var bra mycket jobbigare än att ha en lite spiral i magen i några år, som inte stör alls. Jag ville helt klart göra aborten och fick göra kirurgisk som jag önskade, och jag ångrar absolut ingenting. Allt gick bra, det var rena dröm-aborten. Men jag har full förståelse för att andra känner annorlunda, och jag kan inte lova att jag gjort samma sak om det händer igen.
  • Anonym (K)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-06 21:12:42 följande:

Du missar totalt poängen, IGEN. "barnets rättigheter" har ingenting med mannens ansvar att göra. Om man tror på juridisk abort (förhoppningsvis kommer lagen om 10 år) så bokstavligen tror man att man kan säga av sig den skyldigheten. Om du tycker så synd om barnet så bör du återigen skylla på mammam som gjorde valet att föda barnet trots omständigheterna.

Det ända du kan göra för att jag ska hålla med dig med vissa poäng är att du säger att även vanlig abort är fel. Men det vill du inte göra. Istället vill du spela hyckleri spelet och använda samma argument som moståndare till abortion t.ex "Sära inte på dina ben om du inte vill ha barn". Vet du vad. Se ta ansvar för dina befruktade ägg. Om mannen vill inte ha barn, var beredd att ta den ekonomiska ansvaren. trådstartarens sambo har 100% rätt att utpressa henne med utflyttning eftersom lagen är omoralisk mot män. Så enkelt är det

Jag vet att du inte kommer hålla med mig och du kommer åter igen ta upp att "det  är ändp männens ansvar blah blah blah." Jag har hört alla dessa argument och blir lika trött på dom åter igen. Så jag avslutar diskussionen här och önskar dig en trevlig kväll.

Kvinnan tar ansvar. Antingen gör hon abort, eller så föder hon. Kvinnan kommer inte undan så lätt. Hon står där med skiten.

Jag är lyckligt barnfri men eftersom jag har empati förstår jag att en abort är fruktansvärt att göra om man vill ha barnet. En vän som blev gravid trots skydd sa att "när du står där med stickan i handen, då är du inte så jävla tuff". Hon och pappan höll på att separera, det här var inte vad någon av dem ville. Men han tog ansvar och allt har gått bra.
  • Anonym (K)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-06 21:48:16 följande:

Och jag har informerat dig att det handlar inte alls om barnets rättigheter utan om mannens. Antingen tror du på reproduktiva rättigheter för båda könen, eller så är du en hycklare. Synd att du väljer att vara en hycklare istället.

Till er andra som är mer som har en IQ över 80, kolla gärna in denna video (med given tidstämpel) med Mel Feit. Han har gjort många inspirerande tal om juridisk abort.

Men vi SKITER i mannens rättigheter, fattar du inte det??? Ett oskyldigt barn truimfar en vuxen karl som inte tar ansvar för sina handlingar och för sina spermier. Min mans far övergav ett barn för 50 år sedan, det har stört makens relation med sin pappa ordentligt och de hörs sällan. Min man tycker inte att man gör så. Kul för det barnet att sitta vid bouppteckningen sen, tillsammans med de tre älskade önskade barnen som fick körkort betalt, en massa pengar i gåvor, etc. Och där sitter hon, som inte fått ett skit. Som aldrig ens fått träffa sin pappa och som barn inte förstod varför. Bara för att pappan ville knulla sen dra.

Man kan bara hoppas att sånt här händer kvinnor som är okej med att göra abort, men inte alla känner så. Abort är inte som att klämma en finne direkt.

Jag är övertygad om att detta inte kommer bli lag. Vi är så förbannat bortskämda när det gäller aborter. Folk verkar ha glömt bort syftet med dem. Nu tas det för givet att varenda kvinna "bara tar ett piller". Rövhattar.
Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort