Inlägg från: Physalis |Visa alla inlägg
  • Physalis

Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort

Han har visat sitt riktiga och fula jag. Han försöker skrämma, pressa och hota dig till abort genom att försöka övertala dig att han kan göra dig och dina barn hemlösa om du inte gör som han vill. Han försöker också manipulera dig att tro att det är ditt val och ditt fel att det är som det är.

Vilken fruktansvärd chock och tidspress du måste känna. Du måste dock ta din upptäckt på allvar och ta ett par viktiga beslut ganska snart för din och dina barns skull.

Vill du vara tillsammans med den här mannen nu när du vet vad han är redo att utsätta dig och dina barn för bara för att hans bekvämlighet är hotad? Om inte, klarar du en abort? Klarar du att ha mannen i ditt liv de närmsta 18 åren?

Läs på om dina rättigheter kring lägenheten och annat du undrar över. Oftast har man juridiken på sin sida, det innebär såklart inte nödvändigtvis att man orkar ta fighten för sin rättighet om partnern bryter ner en, manipulerar och psykiskt misshandlar under tiden. Jag rekommenderar instagramkontot "mansbebisar" för stöd och inblick i vilka alternativ du har. Många kvinnor där har varit med om liknande saker och kan hjälpa genom sin egen erfarenhet och kunskap.

Korrekturläser som en kratta
  • Physalis
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-12-05 07:27:57 följande:

Tack för alla svar,

En av de saker som gör mest ont är att han anser att han själv hanterat situationen oklanderligt, att det är mitt fel att jag ställts inför detta ultimatum då jag utövat känslomässig utpressning mot honom.

Tid för abort är inbokad nästa vecka.

Det är det som är problemet med såna här personer. De kommer hävda sig som rätt in i absurdum. Det spelar ingen roll vilken logik du lägger fram. Spara den här tråden om du börjar tvivla på dig själv, och prata med dina vänner, bekanta och släktingar så att du inte står ensam och kanske börjar tvivla på dig själv.
  • Physalis
    smulpaj01 skrev 2020-12-05 09:32:09 följande:

Detta skulle jag tolka som att han vill att du flyttar, punkt! Abort eller inte, ert förhållande är över nu. Jag ser att du bokat tid för abort och jag hade med största sannolikhet också gjort det.

Samtidigt kan jag också förstå honom på så sätt att ni redan har 4 ungar varav hans börjar bli stora och självgående. Då vill många nog inte starta om med en bebis, räcker med dina småungar.

Hoppas du hittar nytt boende snabbt. Önskar dig all lycka till!

Jag håller med dig. Det är inget konstigt i sig att inte vilja ha fler barn oavsett anledning, däremot att skrämmas, hotas osv är förkastligt.

Jag tycker det är ett väldigt bra synsätt att se det som att han med all sin kraft och med alla metoder säger åt henne att flytta.
Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort