Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort

Jag hade hellre flyttat än att få att jag blir utslängd om jag inte gör abort. Jag hade inte kunnat röra min partner igen om jag gjorde abort för att han krävde det på det sättet. Då hade jag sökt bostad flyttat och behållit barnet. Han har 2 barn sedan innan och vet hur barn blir till. Vill han inte ha fler så borde han sätt till att det inte går

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-06 12:00:25 följande:

Fast du antar att mamman har "rätt" till pappans ekonomiska förutsättningar. Ingen människa ska tvingas bli föräldrar mot dens vilja. Om mamman väljer behålla, trots att barnet kommer få sämre ekonomiska föruttsättningar då får det stå för mamman. Det går inte att klaga "pappans ansvar" om du tror verkligen på att varje människa ska inte tvingas bli föräldrar mot sin vilja.

Och på tal om den situation var "mamman vill göra abort men pappan vill behålla" så väger mammans val självklart mer. Kvinnan i denna fall kan gu inte uppofra 9 månader av sitt liv, det låter totalt orimligt.

Jag tänker såhär. Om barnet föds eller inte, det är helt upp till mamman, däremot om pappan vill vara en del av barnets liv (ekonomisk och laglig ansvar) det är helt upp till pappan.

Om mannen inte vill bli pappa kanske han inte ska ha sex heller. För den risken finns alltid

Och då får man ta sitt ansvar oavsett om man inte vill eller inte
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Jojagog) skrev 2020-12-06 12:10:53 följande:

Då kanske kvinnor som inte vill ha barn också borde tänka på det så slapp vi belasta sjukvården med onödiga ingrepp?

Ja vill inte kvinnan ha barn så är det upp till henne med att skydda sig. Men att tro att man som man kan knulla utan att ta ansvar för vad som kan hända är bara oansvarigt.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Jojagog) skrev 2020-12-06 12:10:53 följande:

Då kanske kvinnor som inte vill ha barn också borde tänka på det så slapp vi belasta sjukvården med onödiga ingrepp?

Sen kan jag tycka att om man gör abort för att man inte skyddat sig ordentligt som kvinna med så borde man få betala för att göra abort. Och inte kunna använda det som ett preventivmedel. Jag kan bli riktigt irriterand när jag hör kvinnor gjort abort 8 kanske även 10 ggr då får man faktiskt för länge sedan börja betala för det.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Ia) skrev 2020-12-06 15:53:07 följande:

Hur mycket ska männen betala?

Jag har gjort en abort, vet en kille som har varit med om 4 med olika kvinnor.

Med tanke på att man är två och har sex så får man dela på den avgiften om man ska göra abort.
  • Anonym (Kvinna)
    Ess skrev 2020-12-06 18:51:36 följande:

Kvinnan måste också skydda sig så att hon inte blir gravid, annars får hon ju ta konsekvensen av att bli ensam förälder.

Sen kan ju kvinnan säga nej, det blir inget sex, om inte mannen är villig att dra på sig en kondom som komplement till hennes skydd. 

Kvinnan framställs som en nickande idiot i sådana trådar som denna. Hon har precis lika mycket skyldighet att skydda sig som mannen har, eller säga nej till sex. 

Finns kvinnor som blir gravida trots sina preventivmedel. Hade männen tagit sitt ansvar också där och skyddat sig istället för att hoppas på att tjejens räcker så kanske det skulle ge bättre skydd.
  • Anonym (Kvinna)
    Ess skrev 2020-12-06 20:14:37 följande:

Lever man ihop så är det rätt ofta att man är överens om att den ena använder skydd. Skulle kvinnan råka bli gravid så är det abort som gäller i så fall, oavsett vems skydd som inte funkat. 

Varför ska abort vara det som gäller. Vill man absolut inte ha barn från båda håll så får man se till att få det fungera så det inte händer. Annars är det den som inte vill ha barn som i huvudsak ska skydda sig
  • Anonym (Kvinna)
    Ess skrev 2020-12-06 21:54:37 följande:

Jag har inte sett att ts skrivit att hon vill ha fler barn, utan att detta var en olyckshändelse.

Pappan vill inte ha fler barn, så vill inte ts bli ensam med tre barn så är abort det enda alternativet.

Men att hota någon att man hamnar på gatan pga att hon är gravid är inte okej. Då är man bara så omogen och verkligen inte tar sin del av ansvaret
Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort