Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort
Mår han inte bra, och ni dessutom har barn sedan tidigare båda två, så tycker jag att abort är värt att tänka en extra gång på.
Mår han inte bra, och ni dessutom har barn sedan tidigare båda två, så tycker jag att abort är värt att tänka en extra gång på.
Han är egoistisk.Han bestämmer inte över dig!Det var han som gjorde dig gravid,så han får skylla på sig själv.Det är kvinnor som får ta smällen ,män behöver inte gå genom abort i sin kropp och därför struntar i det fullständigt.Trött på det där.
Fast nu handlade om sambons dåliga beteende.Han kunde ha steriliserat sig redan eller använd gummi,eller hur ?Oavsett åsikter hit och dit ,så är hans beteende dålig .
Varför ska abort vara det som gäller. Vill man absolut inte ha barn från båda håll så får man se till att få det fungera så det inte händer. Annars är det den som inte vill ha barn som i huvudsak ska skydda sig
Hur kan kvinnan "tvingas" till det om hon har valet att göra en abort ? Jag har varit tydlig hela tiden med att jag är för reproduktiva rättigheter för båda könen.
Under samma tid som kvinnan kan göra an medicinsk abort (ungefär upp till vecka 18) så ska mannen kunna göra juridisk abort. Om mannen inte gör juridisk abort vid den tillfället då är han bunden till ansvar. Men om gör juridisk abort under den tiden så avskriver han sig allt ansvar. Svårare än så behöver det inte bli.
Om du vill ha liter mer inspiration så kolla in videon nedan. Spolar till 5:00 där har börjar prata om juridisk abort. Det finns andra videor som förklara mer i detalj om vad det innebär praktiskt. Denna video är bara för inspiration
En konsekvens är något som man måste hantera, för kvinnan är det en abort eller att föda barnet. Dvs kvinnan är tvingad att göra något av det, hon kan inte bara skriva ett papper och sedan är problemet borta. Hon måste hantera problemet med en oönskad graviditet.