Nybliven mamma och vill flytta hem :(
Bosatt i Stockholm sen 5 år och varit med min sambo i strax över 3 av dem. Vi blev föräldrar till en dotter som idag är 4 månader. Jag kommer från Dalarna och har min familj där. I Stockholm känner jag knappt någon och nu under pandemin har det naturligtvis varit extra ensamt. Min sambo jobbar 4 dagar i veckan och är pappaledig måndagar.
Nu har jag börjat få en extrem längtan hem till min familj. Framför allt för att min dotter skulle ha fler ra och kära omkring sig än här där min sambo inte har släkt alls. Hans föräldrar bor ca 25 min från oss men det är inte ofta vi ses. Min familj och i synnerhet min mamma är otroligt glad i sina barnbarn och det är en sorg för mig att vi knappt ses längre. Har nånstans insett att det skulle vara bättre för vår dotter att bo där än här, särskilt då vi kanske inte skaffarv syskon.
Det enda min sambo har här är jobbet 4 dagar i veckan. Vi umgås aldrig med några. Han är väldigt nöjd med att bara vara hemma på helgerna och och lägger sin tid på tvspel. Tror inte han riktigt förstår hur det är för mig att vara ensam så som lag är och ta hand om dottern om dagarna.
Först var han ganska positiv till att flytta. Igår verkar han ha ändrat sig helt. Hade snackat med en kompis om det och kompisen hade avrått honom att flytta. Varför vägrade han säga.
Jag mår skit. Sover inte. Gråter. Pratar med mamma. Inser att jag nu startat något som blir svårt att ta tillbaka. Vill inget hellre än flytta och ge vår dotter närhet till mina syskon och deras barn samt min mamma och pappa.
Vad gör jag?