Inlägg från: elalaroné |Visa alla inlägg
  • elalaroné

Gå vidare efter breakup

Vännen, det borde vara lag (när man inte har barn) att inte ha kontakt med sitt ex första månaderna... JAG vet att det är lockande och det känns bra när man 'talar i 10 timmar' men är som att riva upp en sårskorpa när den precis börja läka ihop och börja om! Du dras tillbaka, han dras tillbaka och det blir en lustig till och från relation! Föreställ dig: han är de facto singel och att han skriver på fb med en tjej, de kanske har sex och så vidare. Detta ÄR ett rimligt senario så sluta tro att du är skyldig honom något- och han är inte skyldig dig något. Vänskap ur kärleksrelationen kan oftast först komma när båda har en ny partner: då ser man om det är vänskap man verkligen vill ha eller om det var mer en bekväm trygghet. Brukar vara det sista för de flesta fast man kan inte förstå det eller vill inte.

Så börja ditt läkande! Hur jag gjort och fungerat väl är såhär:
    1. Tog bort all kontakt och sa när han kontaktade mig att vi bör inte ha kontakt just nu. Jag hörde aldrig av mig till honom! Raderade hans nummer, inga fylleringningar. Tog bort hans sociala medier så jag inte råkade se honom i ett svagt ögonblick och kontaktade.
    2. Omge mig med sociala saker och fokusera på mitt jobb. Vara upptagen. 
    3. Var ledsen till ett datum sedan sa jag att jag inte spiller mer tårar på honom, gav det 1 månad.
    4. Satt upp mål kort och långsiktigt utan han i bilden och därmed ersatte de gamla målen vi hade tsm.
    5. påminde mig ofta varför det tog slut och att detta var för mitt bästa och delvis hans med.

Svar på tråden Gå vidare efter breakup