Gå vidare efter breakup
Hej! Några av er kanske har läst min andra tråd där jag skrev om hur min pojkvän gjorde slut med mig efter cirka 2 år eftersom han hade tappat känslor.
Under de två månader som har gått har jag insett att jag inte längre vill vara i det förhållandet. Men ändå gör det så ont att han avslutade det så snabbt och enkelt efter allt vi varit igenom tillsammans. Jag litade till honom på 100% och har galet svårt att släppa in människor i mitt liv men sedan släppte jag i honom eftersom han aldrig verkade ge upp och verkligen ville lära känna mig. Jag hade otroligt dåligt självförtroende och att någon fanns där så mycket för mig och stöttade mig genom en otroligt tuff period i mitt liv betydde mycket och jag vet att jag var jobbig i början men han gav inte upp. Och nu har han gett upp på mig, och precis när jag äntligen började må bättre och behandla honom bättre , då bara lämnade han som att det inte betydde något alls för honom. Jag hade inte ändrats bara till det bättre, saker var tuffa eftersom vi precis hade långdistans, men hur kan man tappa känslor för någon på en vecka? Min teori är att han kom ut ur förälskelsefasen och då var det inte tillräckligt för honom för att försöka med långdistansen. Men det gör så ont att när man litar på någon så finns den personen inte för än längre. Han säger fortfarande att han bryr sig jättemycket om mig, han vill att vi ska vara vänner och säger att det finns en chans för oss i framtiden. Han blir svartsjuk när han tänker på mig med andra. Vi pratade med varandra i 10 timmar en dag och allt kändes precis som vanligt. Han säger att han tänker på mig så fort han är ensam och att det känns jättebekvåmt att prata med mig. Han ville till och med träffas när han kommer hem och föreslog att vi skulle bli kks. Självklart förstår jag att det inte är någon bra idé men det som är jobbigt är att jag inte vet hur jag ska tänka nu. Älskade han mig någonsin? Var det bara förälskelsen som gick över och han är för omogen för det riktiga? Hur går jag vidare från det här? Han var min första kärlek och min första kyss, den första jag låg med. Alla tips på hur jag nu går vidare tar jag gärna! Jag tänker på det här så mycket och kan inte sluta älta vad det var som hände.