Nyktra vänner ca 30-40 år?
Hej familjeliv.
Hur hittar man nyktra vänner att hänga med när man själv är alkis och inte kan umgås med folk där alkohol dricks? Nån som är 30-40 år här som är nykter alkis/nykterist som vill bli kompis med mej?!
Hej familjeliv.
Hur hittar man nyktra vänner att hänga med när man själv är alkis och inte kan umgås med folk där alkohol dricks? Nån som är 30-40 år här som är nykter alkis/nykterist som vill bli kompis med mej?!
Bli aktiv i nykterhetsrörelsen. IOGT är de största.
Bli aktiv i nykterhetsrörelsen. IOGT är de största.
Jag bor också i Stockholm :)
Idag nykter i 1 år 4 månader och 19 dagar ????
Idag nykter i 1 år 4 månader och 19 dagar ????
Hej TS & andra i tråden!
Bor också i Stockholmsområdet (fast ganska långt från stan) & håller på att försöka sluta dricka. För ett tag sen slutade vi köpa hem alkohol & det har funkat bra, finns det inte hemma kan jag ju inte dricka. Är också trött på att det alltid ska drickas alkohol hela tiden. Är uppvuxen med en förälder som är alkoholist & är fruktansvärt rädd att bli likadan. Har småbarn & vill verkligen inte att de ska få uppleva samma sak som jag gjort
Vill också gärna komma i kontakt med folk som inte dricker alkohol eller försöker/vill sluta. Känner inte en enda nykterist nu. Kan mejla eller messa på WhatsApp till en början?
Hej TS & andra i tråden!
Bor också i Stockholmsområdet (fast ganska långt från stan) & håller på att försöka sluta dricka. För ett tag sen slutade vi köpa hem alkohol & det har funkat bra, finns det inte hemma kan jag ju inte dricka. Är också trött på att det alltid ska drickas alkohol hela tiden. Är uppvuxen med en förälder som är alkoholist & är fruktansvärt rädd att bli likadan. Har småbarn & vill verkligen inte att de ska få uppleva samma sak som jag gjort
Vill också gärna komma i kontakt med folk som inte dricker alkohol eller försöker/vill sluta. Känner inte en enda nykterist nu. Kan mejla eller messa på WhatsApp till en början?
Hej TS & andra i tråden!
Hej TS & andra i tråden!
Förlåt för trippelpost, det var förstås inte meningen.
TS, hur går det för dig med nykterheten? :)
Förlåt för trippelpost, det var förstås inte meningen.
TS, hur går det för dig med nykterheten? :)
Hej! Jag också skulle träffa nyktra vänner .
Hej! Jag själ inte dricker alkohol och vill ångås men folk som vill leva utan det skitt .
Gå på något av AA;s alla möten?
Hur går det för er alla?
Fortsätt kämpa . Jag har varit nykter i 16 år . Vänner , riktiga vänner är svårt att få bland dom "andra". Jag sökte/söker mig till människor med samma intressen. Det har funkat bra. Och bra kämpat med nykterheten ni alla. Ge aldrig upp. Om du tar ett återfall, ingen skam i det . Börja om igen. Jag blir glad av att höra , fast jag inte känner er, att ni fattat. Och vill leva nyktert. Förbannat bra gjort. Kom ihåg att det är Du som bestämmer. Peace