• Anonym (Amanda)

Nyktra vänner ca 30-40 år?

Hej familjeliv.

Hur hittar man nyktra vänner att hänga med när man själv är alkis och inte kan umgås med folk där alkohol dricks? Nån som är 30-40 år här som är nykter alkis/nykterist som vill bli kompis med mej?!

• Svar på tråden Nyktra vänner ca 30-40 år?
  • Anonym (Amanda)
    Mammassmå skrev 2020-11-23 15:56:42 följande:

30-årig nykterist här :)

Grymt! Är du nykter för att du inte klarat av alkoholen eller för att du bara inte vill dricka alkohol?
  • Mammassmå
    Anonym (Amanda) skrev 2020-11-23 22:41:14 följande:

Grymt! Är du nykter för att du inte klarat av alkoholen eller för att du bara inte vill dricka alkohol?

Det sista, provade två gånger när jag var 23 (vin och cider en gång vardera), men tyckte inte om det och har inget intresse av att prova igen.
  • Anonym (Nykteralkoholist)
    Anonym (Jo) skrev 2020-11-23 18:01:27 följande:
    Bra  gjort.
    Tack så mycket!

Jag vill gärna bli din vän! Var i landet bor du?

• Anonym (Amanda)
    Anonym (Nykteralkoholist) skrev 2020-11-24 08:12:52 följande:

Jag vill gärna bli din vän! Var i landet bor du?

I Stockholm, du då?
  • Mammassmå
    Anonym (Amanda) skrev 2020-11-24 19:33:50 följande:

I Stockholm, du då?

Jag bor också i Stockholm :)
  • Anonym (J)

Hej :) Jag är i liknande sits som TS men bor i Örebro. Finns det fler Örebroare här? Jag är relativt ny-nykter och har mången gång funderat på att ta mig till ett AA-möte men jag förmår mig bara inte gå dit själv. Det skulle kännas skönt att kunna ta sällskap dit eller bara snacka med/lära känna nån annan nykter alkoholist.

• Anonym (tufft)

fel av mig att säga att jag är tacksam att jag som 17 åring redan är trött på alkohol och nog aldrig kommer dricka det igen? Hade min rebelliska period och drack osv innan alla mina kompisar och är så trött på det nu när alla andra börjar och vet att det inte är något för mig. Kanske inte hade sett likadant ut om jag börjat dricka samtidigt som mina kompisar. Extremt jobbigt ändå när det enda folk i min ålder tycker är roligt är att bli fulla eller höga. Jag vill gå på picknickar och fika osv, utan alkohol. Sen har man x antal diagnoser och hade nog definitivt börjat själv medicinera med det om jag börjar dricka igen

• midoldman
    Anonym (J) skrev 2020-11-26 00:05:27 följande:

Hej :) Jag är i liknande sits som TS men bor i Örebro. Finns det fler Örebroare här? Jag är relativt ny-nykter och har mången gång funderat på att ta mig till ett AA-möte men jag förmår mig bara inte gå dit själv. Det skulle kännas skönt att kunna ta sällskap dit eller bara snacka med/lära känna nån annan nykter alkoholist.

PM mig :)
    Anonym (Amanda) skrev 2020-11-24 19:33:50 följande:
    I Stockholm, du då
    Östergötland
Svar på tråden Nyktra vänner ca 30-40 år?